29 november 2018 

Stel je eens anders voor: 4 promotietips voor ondernemers

Stel je eens anders voor: 4 promotietips voor ondernemers

Deze maand was ik als spreker op bezoek bij ZOOOM’s meeting over ondernemerschap. Er waren naast mij twee andere sprekers: Barry Kouer van Honescon en Herman Poort van Quito. Deze meeting leverde veel waardevolle promotietips op voor ondernemers. Ik zet de 4 belangrijkste voor je op een rij.

1. Verkoop jezelf en niet de dienst die je levert

Barry vertelde over de kansen van ondernemerschap. Zijn belangrijkste tips zijn: benadruk de voordelen van uw bedrijf. Gebruik spreektaal, zodat iedereen jouw boodschap begrijpt. Daarnaast: verkoop jezelf en niet de dienst die je levert. Dit gaat vaak mis. Veel mensen schuiven graag hun bedrijf, maar niet zichzelf naar voren. Dat werkt dus niet. Promoot jezelf, niemand is geïnteresseerd in hoe jouw bedrijf heet.

2. Stel je eens anders voor

Daarnaast gaf hij als tip om niet de standaard voorstelronde te doen de volgende keer. Vertel niet meer dat je bijvoorbeeld logo’s designed. Maar vertel dat je de wereld mooier maakt. Ooit sprak ik met een belastingadviseur. Zij vertelt niet dat ze belastingadviseur is, maar dat ze zorgt dat ondernemers lekker kunnen slapen. Daar is geen woord aan gelogen, maar het klinkt heel wat beter.

3. Saai product? Creatieve campagne!

Spreker Herman Poort sprak over de marketing van bedrijven en dat je daar wat creatiever over mag denken. Hij liet een voorbeeld zien van een niet zo hip product, met wel een heel grappige campagne. Maar ook vertelde hij dat hij sniper marketing inzet om specifieke mensen te bereiken in bedrijven, met wie je normaliter niet zomaar om de tafel komt.

4. Krijg inzicht in wat je bedrijf nieuwswaardig maakt

Als einde van de meeting mocht ik wat vertellen over de mogelijkheden van pr. Ik heb verteld wat een bedrijf nieuwswaardig maakt. Daarna hebben we geoefend. Iedereen moest een titel bedenken voor een persbericht voor zijn of haar bedrijf. Toen we het rijtje afgingen bleek van de tientallen titels er slechts 3 tot 5 echt potentieel nieuwswaardig te zijn. Zo bleek maar weer dat pr echt een vak is.

Wil je meer weten over dit onderwerp? Lees dan ook: Gratis in de media? Zorg dat een journalist ‘huh, wat?’ denkt!

De dag werd afgesloten met een borrel en het bleef nog lang erg gezellig.

Na afloop op social media:

Stel je eens anders voor: 4 promotietips voor ondernemers pr-bureau PR bureau PR buro Jennifer Delano DelanoPR persbericht gratis in de media media aandacht voor je bedrijf

Stel je eens anders voor: 4 promotietips voor ondernemers Jennifer Delano DelanoPR pr-bureau PR bureau PR-bureau pr buro persbericht in de media free publicity publiciteit pr voor ondernemers

Meer promotie van jouw bedrijf door gratis media-aandacht

Wat je droom ook is, een publicatie in de media helpt tilt jouw plan gegarandeerd naar het volgende level. Wil jij meer promotie voor jouw bedrijf? Volg dan mijn online training Zo kiest de media voor jou!

In 90 minuten leer je:

  • hoe journalisten selecteren op nieuws;
  • wat jij kunt doen om je te onderscheiden van je concurrent;
  • hoe je de aandacht van de media trekt;
  • en hoe jij zorgt voor je eerste GRATIS mediapublicatie!

PLUS: Hoe je je het beste voorbereid om een interview te houden.

Vergroot je impact als ondernemer en wordt overspoeld met klanten.

JA, ik wil weten hoe de media voor mij kiest!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen