arrow_drop_up arrow_drop_down

Publiciteit

Sta op de cover van jouw favoriete magazine of vergroot jouw business door een interview in de lokale krant!

Free Publicity

Een van de bekendste onderdelen van PR is free publicity. Jennifer Delano herkent jouw verhalen die waardevol genoeg zijn om

media-aandacht te krijgen. De interviews, gepubliceerde stukken en artikelen die daaruit volgen worden veel meer en beter gelezen, en zijn stukken geloofwaardiger dan advertenties. Want veel mensen herkennen prima het verschil tussen een advertentie en een interview. Daarnaast is free publicity goedkoper om te organiseren in vergelijking met het uitrollen van een dure advertentiecampagne.

Het allermooiste is: iedereen kan leren hoe je free publicity organiseert!

Free publicity organiseren

3 manieren om free publicity te genereren.

Oproepen journalisten

Reageer op oproepen die journalisten online verspreiden

Reageren op artikelen en interviews

Reageer op artikelen die over jouw onderwerp gaan in de media

Persberichten schrijven en versturen

Herken nieuws, schrijf een persbericht hierover en stuur het naar de juiste media

PR-plan

Voordat je met PR start is het verstandig eerst na te gaan wat het doel is. Zorg eerst dat jouw missie/visie/doelgroep duidelijk is. Dat je weet wat je de wereld te bieden hebt en waarom ze hiervoor bij jou moeten zijn. Pas nadat dit duidelijk is, is het verstandig om te starten met PR. Een overzicht van de doelstelling(en) voor jouw doelgroep(en) en 7 momenten om planmatig PR in te zetten - kan een prima basis PR-plan zijn om mee te beginnen. Elke minuut gericht op PR is winst als je het vergelijkt met wachten en niets doen!

Ontdekken hoe jij kan doorpakken? Laten we met elkaar praten hierover.

Cookies...ja, gebruiken we!