24 juli 2013 
in bloggen

Promotie doen kan op verschillende manieren. Dit is er één

Promotie doen kan op verschillende manieren. Dit is er één

Promotie doen. De mogelijkheden om jouw hoofd, jouw passie, kortom, jijzelf, voorbij te laten komen zijn oneindig! Dit is er één. 

Stel jezelf altijd de vraag: wie vindt dit interessant?

Zo liep ik laatst een hardloopwedstrijd met goed gevolg. Een modderige weg van paden door een bos leek in eerste instantie niet helemaal de juiste plek. Maar ik was in staat om met een leuk tempo de kilometers achter elkaar te kunnen lopen. Verder geen spannend verhaal.

Wel had ik even een foto gemaakt en deze al via social media gedeeld. Ik kreeg veel vragen en dacht: hier kan ik een leuk verslag over schrijven. Promotie doen kan op veel verschillende manieren. De eerste vraag die je bij doen van zo’n promotie-actie stelt is: wie vind dit interessant?

Mail mogelijke geïnteresseerden je voorstel

Ik mailde mijn atletiekvereniging en vroeg of ze geïnteresseerd waren in een verslag met foto. Al snel werd ik teruggemaild en binnen 24 uur stuurde ik het verslag en de foto op. Deze werden online geplaatst bij 'Nieuws' en zo was ik weer een publicatie rijker. Promotie doen op zijn simpelst.

De club was blij met de content. Ik vond het leuk dat er een verslag en foto werd geplaatst van een hardloopwedstrijd waarnaar ik met veel plezier terugkijk. En met mijn rode haar is elke vorm van promotie prima!

Wat doe jij in jouw vrije tijd wat je kan gebruiken voor het doen van promotie? 

Je las een artikel van Jennifer Delano, freepublicityspecialist en pr-expert

Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende freepublicityspecialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor pr. Schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken.
Reactie plaatsen