28 december 2013 

Welke 5 promotie bewegingen voorspellen marketeers van Nederland?

Welke 5 promotie bewegingen voorspellen marketeers van Nederland?

Wat voorspellen de marketeers van Nederland over promotie in 2014?

Laatst las ik in de Adformatie handenvol reacties van leden van het PIBN. Het was behoorlijk gericht aan de ervaren marketeers, maar er stonden ook diverse feitjes en meningen in waar jij als ondernemer wat mee kan. De vraag die ze beantwoorden zijn: Welke 5 bewegingen voorspellen marketeers van Nederland voor 2014?

Er zullen heel wat businesses compleet over de kop moeten. Wanneer ze dit niet doen, dan houdt het op en zijn de startups die de business pakken. Aldus Paul Manuel, partner TamTam.

Dit kan ik niet anders dan beamen. Er zijn heel veel bedrijven nog geeneens gestart met social media. Of hebben geen idee wat free publicity is. Daar kom je steeds moeilijker (lees: niet) mee weg. In 2014 zullen ongetwijfeld weer heel wat bedrijven op de schop gaan hierdoor. En dit geeft kansen aan kleinere bedrijven. Welk probleem ga jij oplossen?

Crowdfunding-platforms als Kickstarter en Indiegogo zorgen bij commerciële producenten voor een versterking van het besef dat ze aan de vraag van de consument moeten voldoen. De invloed van de consument bepaalt het succes van het nieuwe product.  Jasper Verbunt, creatief directeur Redkiwi.

Het begon met crowdfunding voor muziek. Een album komt er wanneer er genoeg mensen zijn die in jou als artiest geloven. Hind deed het en iemand waar ik blij van word, Gregory Page, deed het ook. Een album uitbrengen dankzij crowdfunding. Een echt goed idee, want waar vraag naar is kan altijd gerealiseerd worden.

In 2014 zullen we een verschuiving zien in het voordeel van het ondergewaardeerde Google+.  Jasper Verbunt, creatief directeur Redkiwi.

Ik roep al vanaf de start van Google+ dat Google eraan gaat komen. Dag likes, hoi Google+! Vooral omdat de zoekresultaten van jouw site, jouw blog en jouw producten met deze Google+’jes gaat samenhangen. Tijd om een Google account te nemen, actief te gaan beheren en vooral héél veel vriendjes te gaan verzamelen! Get started!

Steeds meer organisaties beginnen zich af te vragen wat die brij aan losse campagnesites ze nou werkelijk heeft opgeleverd. De vraag naar langetermijnoplossingen neemt toe. Ruben Bos, creatief director Mangrove

Ook mee eens. Wat heb je aan vuurtjes blussen? Je wilt toch een langetermijnaanpak voor jouw business? Eerst nadenken en dan doen. Wat past er echt bij jou? Wie is echt jouw doelgroep?

Elk persoon en bedrijf dat aan promotie gaat doen zal aan het experimenteren moeten. Uitvogelen wat werkt, is het Twitter? Nee? Niet doen! Is het Facebook als goede tool? Ja, blijven doen en nog beter doen. Experimenteren is het nieuwe doen. Jennifer Delano, DelanoPR

Van welke beweging ga jij gebruik maken voor jouw promotie in 2014? Reageer hieronder!

Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende freepublicityspecialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor pr. Schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken.
Reactie plaatsen