08 januari 2013 

PR bureau reactie: de pr-trends van 2013

PR bureau reactie: de pr-trends van 2013

PR Bureau reactie nummer 1. Er heeft een PR agent gereageerd op de vragen! Daar ben ik erg blij. Het is Trix Vertogen van het bureau PRSucces. Ik stelde haar vier vragen en in deze blog post vind je allebei onze reacties hierop.

Trix: Als ‘amateur trendwatcher’ zie ik in de communicatie en PR voor 2013 het volgende: belangrijkste is PERSOONLIJKE communicatie. Mensen willen liever persoonlijk aangesproken worden op hun behoeften in plaats van als een van de velen beschouwd te worden. Dus communicatie zal meer verschuiven naar persoonlijk ipv gericht op de massa.

Wat betreft pure PR is dit ook het geval: Journalisten zullen ook het liefst persoonlijke emails (bijv.) krijgen met een idee voor hun blad / programma, ipv massa mailings van persberichten. Het wordt steeds moeilijker om met persberichten de aandacht te trekken. Ze moeten echt nieuws bevatten waar lezers/luisteraars iets aan hebben.

Jennifer: Ik sluit mij hier grotendeels bij aan. Het wordt allemaal steeds persoonlijker. En daarom wordt het makkelijker, maar ook moeilijker. Vaak kennen mensen wel iemand die bij radio of tv werkt. Deze is snel gevonden. Maar de stap naar het volgende interview wordt daarmee moeilijker. Je zult echt je confortzone uitmoeten en op zoek moeten gaan naar wat jou zo uniek maakt. En als je nog niet uniek bent, dan wordt het tijd dat wel te gaan worden!

Jennifer: Ik zie toch steeds meer Google+ opkomen. Het is wel wat langzamer dan ik had verwacht, maar steeds meer mensen zijn hiermee aan het communiceren. Het past perfect bij mijn google account en de google docs die ik ook al jaren gebruik. Ik zeg: allemaal aan de Google+.

Trix: Mooiste pr/ communicatie ontwikkeling uit 2012: Pinterest. Hoewel ik niet vind dat plaatjes altijd meer zeggen dan woorden, vind ik dit toch een mooie tool op communicatie gebied. (Jennifer: uit onderzoek is gebleken dat beelden beter blijven hangen dan woorden.)

Trix: Beursgang Facebook toch een wassen neus, had iedereen al voorspeld maar toch zijn er meer mensen dan ooit die met de hype meegaan. Wat kun je hiervan leren? Alle publiciteit is goed, voor welk bedrijf dan ook. Ook al is de berichtgeving negatief, je komt in de publiciteit en dat is het belangrijkste. Komt keer op keer weer uit.

Jennifer: Soms kan het gewoon zo makkelijk zijn. De PR stunt van Jerry Arens bijvoorbeeld van www.golfrevolutie.nl. Kijk goed naar je doelgroep, nodig uit die doelgroep alle BN’ers uit en met de juiste media methode scoor je dan. Wat kun je hiervan leren? Het kan gewoon, je moet het alleen dóén!

Tip van Trix: maak een ijzersterke boodschap en begin gewoon! Stuur je bericht naar een kleine cirkel van media en dan steeds verder uitbouwen. En niet vergeten dat online PR óók PR is, vergeet niet hoe waardevol dit is

Tip van Jennifer: begin met vertellen tegen iedereen die je tegenkomt wat je doet en waar je naartoe wilt. Dit zal zich vroeg of laat als een olievlek gaan ontwikkelen!

En natuurlijk als laatste tip – Ga naar www.jenniferdelano.nl en zorg dat je er 2 februari 2012 bij bent en/of de videobeelden te pakken krijgt!

Namens alle lezers: Bedankt Trix Vertogen van www.prsucces.nl

Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende freepublicityspecialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor pr. Schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken.
Reactie plaatsen