Hoe pak je online of offline pr op? 3 praktische stappen
Een vraag die voorbijkwam tijdens de laatste workshop die ik gaf: “Hartstikke leuk allemaal, die online of offline pr, maar hoe pak je dat nu op?” In deze blog deel ik 3 praktische stappen.
Stap 1: Ken je klant
Allereerst is het van belang dat je je klant kent. Zijn dit bijvoorbeeld mannen of vrouwen? Werknemers of ondernemers? Zorg ervoor dat je dit weet. Enkele voorbeelden van praktische informatie:
- Hobby’s
- Woonplaats
- Leeftijd
Je hoeft niet alles te weten, maar hoe meer kennis je hebt, hoe beter jij jouw online of offline pr-aanpak kan inrichten.
Wil je meer weten over dit onderwerp? Kijk dan ook eens op mijn YouTubekanaal! Hier vind je praktische PR-tips, voorbeelden uit de praktijk en exclusieve behind the scenes.
Stap 2: Waar is deze klant te vinden?
Wat leest deze klant? Vakbladen of nieuwsmedia? Of allebei? En welke nieuwsmedia zijn interessant voor hem? Hoe beter je dit weet, hoe scherper jouw ‘hitlist’ is voor de media waar jij je op wilt richten. Liefst is dit een lijst van vijf tot maximaal twintig media.
Stap 3: Genereer media-aandacht in de door jou gewenste media
Nu weet je wie jouw klant is en waar je die kan vinden. Dus is het tijd om offline of online media-aandacht te genereren. Aan de pr! En daarvoor zijn meerdere manieren: zet iemand aan het werk. Vul mijn contactformulier in voor meer informatie.
Nog vragen? Stel ze hieronder, dan beantwoord ik ze!
Lees ook: