20 februari 2020 
in pr

Hoe pak je online of offline pr op? 3 praktische stappen

Hoe pak je online of offline pr op? 3 praktische stappen

Een vraag die voorbijkwam tijdens de laatste workshop die ik gaf: “Hartstikke leuk allemaal, die online of offline pr, maar hoe pak je dat nu op?” In deze blog deel ik 3 praktische stappen.

Stap 1: Ken je klant

Allereerst is het van belang dat je je klant kent. Zijn dit bijvoorbeeld mannen of vrouwen? Werknemers of ondernemers? Zorg ervoor dat je dit weet. Enkele voorbeelden van praktische informatie:

  • Hobby’s
  • Woonplaats
  • Leeftijd

Je hoeft niet alles te weten, maar hoe meer kennis je hebt, hoe beter jij jouw online of offline pr-aanpak kan inrichten.

Wil je meer weten over dit onderwerp? Kijk dan ook eens op mijn YouTubekanaal! Hier vind je praktische PR-tips, voorbeelden uit de praktijk en exclusieve behind the scenes.

Stap 2: Waar is deze klant te vinden?

Wat leest deze klant? Vakbladen of nieuwsmedia? Of allebei? En welke nieuwsmedia zijn interessant voor hem? Hoe beter je dit weet, hoe scherper jouw ‘hitlist’ is voor de media waar jij je op wilt richten. Liefst is dit een lijst van vijf tot maximaal twintig media.

Stap 3: Genereer media-aandacht in de door jou gewenste media

Nu weet je wie jouw klant is en waar je die kan vinden. Dus is het tijd om offline of online media-aandacht te genereren. Aan de pr! En daarvoor zijn meerdere manieren: zet iemand aan het werk. Vul mijn contactformulier in voor meer informatie.

Of ontdek wat je kan doen om jouw bedrijf of jouw verhaal nieuwswaardig te maken door deze workshop te volgen.

Nog vragen? Stel ze hieronder, dan beantwoord ik ze!

Hoe pak je online of offline pr op? 3 praktische stappen Jennifer Delano public relations free publicity in de media media-aandacht

Lees ook:

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen