21 november 2019 

Hoe trek ik de aandacht van de media? Waar begin ik? Schrijf je pr-plan in 3 stappen!

Hoe trek ik de aandacht van de media? Waar begin ik? Schrijf je pr-plan in 3 stappen!

Een van de vragen die ik het meest krijg is: hoe trek ik de aandacht van de media? Waar begin ik? Nou, met deze 3 simpele stappen dus! 

1. Wees een expert in je vakgebied

Het is een vraag die ik vaker hoor als het gaat over zichtbaarheid. Waar moet ik beginnen? Allereerst begint het met expert zijn in je vakgebied. Dat is waardevol. Jij hebt de kennis en daarmee het verhaal. Het is zaak dat jij duidelijk voor ogen hebt wie jij helpt, waarmee jij diegene helpt en natuurlijk dat je diegene goed helpt. Dit zorgt dat jij een verhaal hebt over jouw vak.

2. Herken nieuwswaardige momenten

Daarna is het belangrijk dat je momenten herkent waarop jij nieuwswaardig kan zijn. Misschien geef je wel presentaties of ben je te zien als spreker. Dat kan zomaar iets zijn dat je naar de media kan communiceren. Of misschien help je (grote) bedrijven met hun inrichting, hun aanpak, hun look of iets anders. Ook dat kan nieuwswaardig zijn. Het kan ook zijn dat je een heel andere mening hebt over jouw vak dan andere vakgenoten. Oók iets dat media-waarde kan opleveren.

3. Schrijf een pr-plan

Mijn advies is: neem eens de tijd om al deze zaken op een rij te zetten. Plan eens in wanneer je welke happening naar buiten wil brengen. Daarna is het tijd om een goed persbericht te (laten) schrijven. Of om te reageren op de oproepen van journalisten, of om juist journalisten aan te schrijven wanneer ze publiceren over jouw vak én jij het niet eens bent met de visie die in het artikel naar voren wordt gebracht.

Oftewel: maak een pr-plan! Ik help je daar graag bij.

Boost je bedrijf met pr!

Ben jij benieuwd wat goede pr kan doen voor jouw bedrijf? Kom in actie! In 15 minuten weet jij exact welke stappen je moet nemen!

Maak een afspraak en ontdek de kracht van public relations.

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende freepublicityspecialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor pr. Schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken.
Reactie plaatsen

arrow_drop_up arrow_drop_down