arrow_drop_up arrow_drop_down
21 november 2019 
in bloggen

Hoe trek ik de aandacht van de media? Waar begin ik?

Het is een vraag die ik vaker hoor als het gaat over zichtbaarheid. Waar moet ik beginnen? Allereerst begint het met expert zijn in je vakgebied. Dat is waardevol. Jij hebt de kennis en daarmee het verhaal. Het is zaak dat jij duidelijk voor ogen hebt wie jij helpt, waarmee jij diegene helpt en natuurlijk dat je diegene goed helpt. Dit zorgt dat jij een verhaal hebt over jouw vak.

Daarna is het belangrijk dat je momenten herkent waarop jij nieuwswaardig kan zijn. Misschien geef je wel presentaties of ben je te zien als spreker. Dat kan zomaar iets zijn dat je naar de media kan communiceren. Of misschien help je (grote) bedrijven met hun inrichting, hun aanpak, hun look of iets anders. Ook dat kan nieuwswaardig zijn. Het kan ook zijn dat je een heel andere mening hebt over jouw vak dan andere vakgenoten. Oók iets dat media-waarde kan opleveren.
Mijn advies is: neem eens de tijd om al deze zaken op een rij te zetten. Plan eens in wanneer je welke happening naar buiten wil brengen. Daarna is het tijd om een goed persbericht te (laten) schrijven. Of om te reageren op de oproepen van journalisten, of om juist journalisten aan te schrijven wanneer ze publiceren over jouw vak én jij het niet eens bent met de visie die in het artikel naar voren wordt gebracht.

Oftewel: maak een plan! Ik help je daar graag bij.

Ik help je er graag bij – stuur mij een bericht!

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Cookies...ja, gebruiken we!