01 maart 2016 

Hoe je aan een paginagrote publicatie komt

Hoe je aan een paginagrote publicatie komt

Hoe kom je aan een paginagrote publicatie? Elly den Harder volgde mijn workshop en had pr succes. Ik vroeg of ze openstond voor een interview en ze wilde.

Dochter sinds 1962 | moeder van drie kinderen en oma van drie kleinkinderen | blik gericht op de ander | opgewekt en enthousiast | ondernemer met passie sinds 2000 | eigenaar van 2eBedrijf.

Mijn passie is ‘-eren’: organiseren, coördineren, beheren, notuleren, factureren, telefoneren, adviseren, communiceren , redigeren, faciliteren, (aan)leren, creëren, reflecteren, sorteren, combineren, presenteren, inspireren, recenseren, feliciteren, adresseren, archiveren, verifiëren, enzovoort …


12524032_10153949476713028_4687764788035138697_nJennifer Delano is op mijn pad gekomen door de cursus GVL van CBMC. Zij heeft mij laten zien dat, wanneer je echt vooruit wilt komen, je iemand nodig hebt die jou dat zetje geeft en je ‘bij de les houdt’. Dat doet Jennifer simpelweg door een belletje of een appje. Vragen hoe het ermee staat. Dat waardeer ik en dat gunde ik mijn teamgenoten ook. Toen dacht ik: om mijn team te motiveren en te helpen bij public relations gaan we met de gehele groep een workshop bij Jennifer Delano / DelanoPR volgen.

Vooral heel veel plezier, inzichten en praktische tips over het maken van een persbericht en het antwoord op de vraag ‘Hoe komen we in de lokale media’?

Het leverde mijn teamgenoten op dat zij gingen nadenken over manieren om in de media te komen, ook al denk je dat je de krant niets te bieden hebt. Een van mijn teamgenoten wist de krant te halen door een persbericht over de speeddate die zij ging houden. Een andere teamgenoot is door middel van social media gestart met het aanbieden van een LinkedIn-cursus.

Mij heeft de workshop vooral het inzicht opgeleverd dat pr een ‘jasje is dat je aandoet’. We zijn geneigd heel groots van media te denken, maar het is gewoon zeggen wat je doet. Dat inzicht is superbelangrijk voor me geweest en heeft mij het lef gegeven om samen met andere zakelijke dienstverleners een rondetafelgesprek aan te gaan voor het blad Het Ondernemersbelang. Heel spannend, maar ‘dat jasje’ hield me scherp en zat me lekker. Kortom: een dikke paginagrote publicatie waar ik met plezier op terugkijk.

Paginagrote publicatie Elly den Harder pr-bureau PR bureau in de media persbericht publiciteit Jennifer Delano DelanoPROp social media zeker; heel veel respons! Zelfs iemand die mij een potentiële klant aanbracht. Het interview heeft mij positieve reacties opgeleverd, maar vooral positieve energie! Het zichtbaar worden begint duidelijk vruchten af te werpen.

Moed verzameld en nog meer nagedacht over ‘wie ben ik?’ en ‘wie wil ik zijn?’. Geen Calimero-denken meer. Ook leerde ik dat wanneer je als team samen pr inzet om je bedrijf te promoten, je krachtiger uitstraalt dat je Samen Onderneemt en Samen Werkt.

Pr blijft voor mij een item waar ik in moet groeien, omdat ik van nature iemand ben die liever de ander op een hoger level brengt. Maar het is ook ‘over je eigen schaduw heen springen’ en laten zien wie jij zelf bent en wilt zijn! Wanneer je dat scherp ziet, geeft dat je veel meer zelfvertrouwen.

De pers geregeld zoeken en via mijn socialmediakanalen krachtiger zeggen waar we voor staan, wat we doen en wie we zijn. Daarnaast ben ik binnenkort te gast bij het ZP-Netwerk in Hoofddorp, waar ik samen met mijn teamgenoot 2eBedrijf ga presenteren.

Meer weten over de aankomende workshop?

Bekijk onze Facebook updates of schrijf je in voor ons gratis Ebook.

Meer weten over Elly den Harder?
Ga naar haar website.

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende freepublicityspecialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor pr. Schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken.
V. Jacke
Door

V. Jacke

op 02 Mar 2016

Een ongelooflijk nepartikel want dit is geen Free Publicity. Ellen den Harder heeft gewoon voor deelname aan rondetafelgesprek moeten betalen alsook voor haar eigen artikel in het blad Het Ondernemersbelang. Dit is dus geen slim PR-beleid (van Ellen) maar het was gewoon een kwestie van geld betalen aan de uitgeverij die Het Ondernemersbelang uitgeeft. Daar is op zich niks mis mee maar échte en succesvolle PR voer je pas als je er in slaagt om gratis publicaties (Free Publicity) te krijgen. Kortom, beste PR-goeroe... Een beetje een misser dit artikel en iets te makkelijke zelfpromotie gemaakt..... (Want je vertelt niet de waarheid)

Jennifer Delano
Elly den Harder
Door

Elly den Harder

op 03 Mar 2016

Dag Valentijn, er iets echt niets NEP aan dit artikel. Alles wat geschreven is, is waarheid. Het gaat hier over paginagrote publicatie. Ik heb betaald voor een advertentie in het genoemde blad, dus in zekere zin is het inderdaad niet volledig 'free' (maar dat wordt ook niet beweerd). Persoonlijk denk ik dat de kracht vooral zit in de mix van diverse PR uitingen. Een paginagrote publicatie kan beslist een vliegwiel zijn. Jennifer heeft mij daarin absoluut aan het denken (en doen) gezet!

V. Jacke
Door

V. Jacke

op 03 Mar 2016

Beste Elly, Iedereen die betaalt voor een advertentie, kan een redactioneel stuk krijgen, ongeacht de kwaliteit of nieuwswaardige inhoudelijkheid van je verhaal. Dus in die zin heb je echt geen bijzondere PR-prestatie geleverd, wat wel wordt gesuggereerd in dit blog van de Pr-goeroe. Sterker nog; ook zonder een PR-goeroe had je exact hetzelfde eindresultaat bereikt. (Simpelweg omdat je betaalt voor publicatie). Overigens is dat natuurlijk altijd jouw rechtmatige en een te verdedigen eigen keuze: het gaat me meer om de suggestie tussen de regels door die door de PR-goeroe wordt gewekt dat juist dóór de PR-goeroe dit voor jou publicitaire resultaat is bereikt. Want dat is niet waar. Als je volgende week weer een advertentie inkoopt, dan heb je zonder problemen opnieuw een paginagroot artikel. De titel van dit blog moet dus eigenlijk zijn: 'Hoe je aan een paginagrote publicatie komt.... Gewoon door een advertentie in te kopen'

Jennifer Delano
Door

Jennifer Delano

op 04 Mar 2016

Hi Valentijn, wat je mist is het volgende punt. Alles begint met het inzicht dat zichtbaarheid okay is. Dat je het als ondernemer waard bent. Misschien was de kans anders ook voorbij gekomen. Maar omdat Elly klaar was voor een publicatie heeft ze deze kans gegrepen. Hierna heeft ze een eigen persbericht eruit gegooid en daar zijn andere nieuwe mooie dingen uitgekomen - wel als free publicity. Dat is wat waard! Ik geef workshops/lezingen etcetc aan honderden mensen op jaarbasis, maar Elly is in de actie gegaan. Dat is waarom ik haar heb geïnterviewd. Cia, Jennifer

Roald Verhaar
Door

Roald Verhaar

op 06 Mar 2016

Interessante discussie, maar een beetje flauw ben je wel jennifer. want een betaald artikel in een commercieel blad is geen PR. PR komt vanzelf, PR is dat de buitenwereld vanzelf aan je trekt. ik heb ook wel eens meegedaan aan een rondetafelgesprek van het ondernemersbelang en ik heb er twee jaar geleden ook wel eens met een artikel in gestaan. dat is geen pr, dat is gewoon een inkoop of een investering. zelfs als je helemaal niet aan pr doet en toch inkoopt dan kun je die publicatie krijgen. met de titel en het interview suggereer je iets anders. groetjes, roald.

Jennifer Delano
Door

Jennifer Delano

op 07 Mar 2016

Hi Roald, Ik verval in herhaling, maar daar gaan we: wat je mist is het volgende punt. Alles begint met het inzicht dat zichtbaarheid okay is. Dat je het als ondernemer waard bent. Misschien was de kans anders ook voorbij gekomen. Maar omdat Elly klaar was voor een publicatie heeft ze deze kans gegrepen. Hierna heeft ze een eigen persbericht eruit gegooid en daar zijn andere nieuwe mooie dingen uitgekomen - wel als free publicity. Dat is wat waard! Ik geef workshops/lezingen etcetc aan honderden mensen op jaarbasis, maar Elly is in de actie gegaan. Dat is waarom ik haar heb geïnterviewd. Cia, Jennifer

Reactie plaatsen