Helft van de BN’ers blijkt onvindbaar

Helft van de BN’ers blijkt onvindbaar

Als je een product wilt laten zien en er media-aandacht mee wilt aantrekken, is een BN’er daarvoor vragen een prima manier. Een klant van mij vond dit ook een goed idee. Met een ‘hitlist’ begon mijn zoektocht naar een BN’er die net zo enthousiast was over dit plan als mijn klant was. Dat was alleen nog niet zo makkelijk ... De helft van de BN’ers blijkt namelijk onvindbaar!

Eén iemand reageerde

Van een van de BN’ers op het lijstje had ik het telefoonnummer van de manager in mijn contacten staan. Die kende ik via een evenement van jaren geleden. Hij werkte nog steeds voor haar – dus zo vond ik de eerste persoon om mijn voorstel naartoe te sturen.

Maar de rest bleek wat moeilijker. Ik heb iedereen getwitterd. Eén iemand reageerde en gaf mij een e-mailadres om mijn plan naartoe te sturen. De rest: geen reactie. Ik heb ook iedereen via Instagram benaderd, maar daar staan ook niet de manager of het management genoemd en ik kreeg uiteraard geen reactie op mijn berichten. Een van de BN’ers had eerder een boek gepubliceerd en met één belletje kreeg ik contact met degene die bij de uitgeverij ging over de pr van deze BN’er. Ik weet nog steeds niet wie zijn manager is, maar het voorstel werd wel doorgestuurd. 

Geen telefoonnummer te vinden

Toen bleven er nog een paar BN’ers over die zelf een bedrijf runnen (volgens hun Instagram). Geen telefoonnummer te vinden en alle 020-nummers die aan het KvK-nummer hangen, werkten ook niet of bleken al lang niet meer aan hun bedrijf gelieerd te zijn. Het werd een kwestie van contactformulieren invullen en mailen naar algemene mailadressen. Na een paar reminders ‘ik wacht nog op antwoord’ kwamen de standaardantwoorden terug. 

Hoe is dit afgelopen? Uitstekend. Via de manager die ik al kende, bleek zijn klant bereid mee te doen. We hebben een geweldige lancering gehad.

Zorg dat mensen je ECHT kunnen vinden

 Wat is nu de moraal van dit verhaal? Zet jouw contactinformatie online, zodat mensen je ook echt kunnen vinden! Ook als je een BN’er bent, laat mensen weten waar je te boeken bent. Je loopt anders wellicht hele mooie ontmoetingen mis.

Je las een artikel van Jennifer Delano, freepublicityspecialist en pr-expert

 Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen