Event PR Agent Jennifer Delano dankzij creatieve communicatie een succes
communicatie bureau
Jennifer Delano
communicatie bureau
08/13/2012
2 min
0

Event PR agent Jennifer Delano dankzij creatieve communicatie een succes

08/13/2012
2 min
0

Event PR Agent Jennifer Delano dankzij creatieve communicatie een succes

Hoe een PR agent en creatieve communicatie voor een succesvol event zorgden.

Creatieve communicatie + PR agent = ideeën voor een nieuw event

Afgelopen vrijdag stroomde Little Buddha Amsterdam vol met tientallen mensen vanwege het event ‘Club Bruut Lasts.’ Een week eerder werd Club Burlesque gehouden en het originele plan was een klein aantal mensen blij te mogen maken met gastenlijstplekken. Een aantal dagen voor het event werd er door twee externe partijen besloten niet meer hier mee verder te gaan. Hierdoor ontstond de mogelijkheid zelf een event neer te kunnen zetten. Samen met mijn collega Jeroen de Vreede ontwikkelden wij een aantal ideeën. Allereerst de nieuwe naam: Club Bruut Lasts en vervolgens werd het zaak de bezoekers te benaderen en een nieuw programma aan te bieden / te communiceren.

Public relations: betrek je netwerk erbij

Als PR Agent zag ik de mogelijkheid mijn (digitale) netwerk te kunnen bedanken in combinatie met het vieren van van mijn verjaardag. Met mijn ervaring in public relations wist ik dat het tijd was om mijn netwerk breed te benaderen. Via een persoonlijke mail met bijgevoegde YouTubevideo mailde ik diverse LinkedIncontacten. Daarnaast maakte ik een Facebookevent aan voor mijn Facebookvrienden en mailde ik mijn contacten op Hyves. Het bleek genoeg om binnen 5 uur de eerste 100 mensen op de gastenlijst te kunnen noteren.

Fotograaf bij de rode loper

De aanmeldingen om bij het event aanwezig te zijn is tot een half uur voor de start doorgelopen. Het is net als journalisten op de perslijst noteren, nadat de eerste zich al hebben aangemeld. Bij de rode loper organiseerde ik Wesley van de Poppe die de bezoekers fotografeerde bij binnenkomst. Een tweede fotograaf maakte binnen diverse foto’s van bezoekers. Het event was een groot succes. Little Buddha Amsterdam was goed gevuld met bezoekers. De eerste honderd kregen een lot met een nummer hierop. Halverwege de avond heb ik met mijn PR bureau een handvol ondernemende mensen blij kunnen maken met prijzen uit de meer dan 2500 euro tellende prijzenpot.

Communicatie in de praktijk

En ook belangrijk: communicatie werd in praktijk gebracht, er zijn onderling veel nieuwe contacten gelegd (, ik hoorde zelfs dat er een nieuwe relatie is ontstaan.) De taart en andere lekkernijen werden gesponsord door Joanne Ritman, de taart was zo groot dat iedereen die trek had ervan kon genieten. Ook wil ik www.mavencie.com en www.kuhasa.nl bedanken voor het creatief vullen van de prijzenpot. Ik hoop binnenkort de eerste creatieve resultaten van de weggegeven prijzen te kunnen laten zien.

Wil je nog even meegenieten?

De eerste helft van de foto’s staan online via deze link (onofficiele foto’s): http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151091165813028.463687.802653027&type=3

De officiële foto’s volgen vanaf 14 augustus 2012 op:  http://www.facebook.com/PrGoeroe/photos

 

Creatieve communicatie inzetten bij jouw event?

Wil je hulp bij het organiseren en promoten van jouw event? Ik help je graag. Plan een gratis 15-minutengesprek en informeer naar de mogelijkheden.

Reacties
Categorieën