18 juni 2015 

Free publicity tip voor ondernemers: doe iets met wat er pal voor je neus ligt

Free publicity tip voor ondernemers: doe iets met wat er pal voor je neus ligt

Een free publicity tip voor ondernemers – Laatst sprak ik een onderneemster. Ze kwam bij mij, omdat ze op zoek was naar nieuwe klanten. En ze was er heilig van overtuigd dat het verkrijgen van free publicity al haar problemen zou oplossen. Dat was een uitdagende opdracht… Want naast dat er zo goed als niets bijzonder was aan haar product, had ze verder geen helder beeld van wat ze wilde en was free publicity voor haar in dit geval niet de juiste stap. Creatieve communicatie is altijd een oplossing, maar als pr-bureau start je met het geven van een passend advies. Zelf gaf ik haar de tip om te gaan doen wat er gewoon pal voor haar neus ligt. Dus gewoon haar communicatie starten met de mogelijkheden die al onder handbereik liggen. Het is niet zo dat met het starten van een bedrijf alles ineens “anders” moet.

Het is namelijk zo, dat de leukste klanten allang vrienden of kennissen van jou zijn. Of dat ze jou al kennen. Of misschien zijn ze wel de vrienden van vrienden. Wanneer jij een bedrijf hebt en je bent op  zoek naar nieuwe klanten… dan is de eerste actie die jij hoort uit te voeren: iedereen die jij kent vragen of zij op zoek zijn naar jouw product of dienst. En vraag dan ook meteen of zij iemand anders kennen die daar misschien ook naar op zoek is!

Ga in gesprek met iedereen die mogelijk geïnteresseerd is. Vraag natuurlijk wel eerst even of zij
budget hebben om met jou in zee te gaan. En met hoeveel mensen zij aan het praten zijn over jouw product/dienst. In dit gesprek bespreek je ook hoe je wilt werken (stappenplan) én hoe jij het verschil gaat maken voor je opdrachtgever. En een nieuwe klant is gevonden! Goed werkende andere methodes om aan prospects te komen zijn: het benaderen van oude klanten of van mensen die ooit aangaven ”meer te willen weten van wat je doet”. En vergeet je Facebook-vrienden en je Twitter-contacten niet.

Voordat jij klaar bent voor media-aandacht moet je complete salesproces uiteraard tot in de puntjes zijn uitgewerkt. Anders verdien je alsnog niets.

Zin in een andere schop vooruit? Of juist niet én wil jij jouw PR uitbesteden? Plan een vrijblijvend, gratis 15-minutengesprek in en informeer naar de mogelijkheden. Ik help je graag!

Neem contact met mij op en informeer naar de mogelijkheden.

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende freepublicityspecialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor pr. Schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken.
Reactie plaatsen