21 juni 2024 

In actie over "How to Embrace Failure: 7 dure lessen" tijdens het Freedom and Integration Festival 2024

Op een warme namiddag tijdens het Freedom and Integration Festival 2024 gaf ik een presentatie over de zeven duurste lessen als pr-entrepreneur. 

De ruimte was snel vol – alle stoelen die ik kon vinden waren bezet – en toen konden we los. Ik deelde mijn allergrootste stommiteiten als ondernemer, met natuurlijk bij elke gemiste kans mijn tip of trick hoe ik het nu zou aanpakken. Daarmee werd het een pragmatische workshop voor allerlei ondernemende vrouwen uit diverse culturele achtergronden, die graag wilden leren hoe je het in Nederland kunt maken als ondernemer. In het Nederlands en Engels praatte ik hen door de lessen heen. Ze konden de eerlijkheid waarderen. 


De kracht van mislukkingen

Een van de opvallende inzichten van de workshop was (ook door de wens van de oprichter van het Freedom and Integration Festival, Flavia Ramos Costa) de nadruk op het belang van het zien van mislukkingen, niet als tegenslagen, maar als groeikansen. Het festival benadrukt sinds de oprichting de waarde van veerkracht en aanpassingsvermogen in het licht van uitdagingen, essentiële eigenschappen voor elke succesvolle integratie. Dit kon ik mooi aanvullen met mijn twintig jaar werkervaring in de public relations en wat ik daar heb geleerd als ondernemer.

Leer van mijn ervaringen

De belangrijkste lessen zijn te lezen in mijn boek Nee zeggen loont!. De nieuwe lessen die ik leer, kun je volgen via mijn socialmediakanalen, mijn blogs op JenniferDelano.nl of door mij te boeken als spreker. Stuur me een bericht voor meer informatie hierover.

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen