14 maart 2018 

3 manieren om geïnterviewd te worden

3 manieren om geïnterviewd te worden

Geïnterviewd worden als de expert in je vakgebied zet jouw business gegarandeerd in de spotlight – 3 manieren om dat voor elkaar te krijgen.

1. Reageer op oproepen van journalisten

Als eerste mogelijkheid: reageer op oproepen die journalisten online verspreiden. Zorg dat je jouw vakmedia online volgt. Daar worden ook weleens oproepen geplaatst.

2. Hou bij hoe jouw onderwerp in de media wordt besproken

Als tweede mogelijkheid kun je bijhouden hoe jouw onderwerp in de media wordt besproken. Offline bijvoorbeeld door Blendle in te zetten, maar online kun je het volgen via social media. Zodra je een artikel ziet waar jij een aanvulling op kan geven of waar jij een interessante andere mening over hebt, kun je de journalist benaderen. Vertel hem of haar dat het artikel niet compleet is zonder jouw mening.

3. Verspreid persberichten over de nieuwswaardige kanten van jouw bedrijf

Als derde manier kun je de nieuwswaardige kanten van jouw bedrijf op papier zetten en over elk nieuwsfeit een persbericht schrijven en dit verspreiden.

Wil je meer weten over dit onderwerp? Lees dan ook: Gratis in de media? Zorg dat een journalist ‘huh, wat?’ denkt!

Haak in waar je kunt

Waar vind ik oproepen of journalisten die zoeken naar info op mijn vakgebied? Bekijk alle oproepen die journalisten verspreiden. Online en in vakmedia. Ik ben nog nooit een journalist tegengekomen die op zoek was naar een pr-agent. Je zult moeten inhaken waar je kunt.

In mijn e-book – dat je kunt downloaden op www.DelanoPR.nl – leg ik het je wat uitgebreider uit.

Laat zien dat jij dé expert bent in je vakgebied: zo kiest de media voor jou!

Wil jij weten hoe je jouw impact als ondernemer vergroot? In mijn online training Zo kiest de media voor jou leer je welke methodes voor directe publiciteit zorgen. Investeer een paar tientjes en ontdek wat werkt!

Je leert (onder andere):

  • Hoe journalisten selecteren op het nieuws

  • Welke methodes voor directe publiciteit zorgen

  • Hoe je voor je eerste gratis media publicatie zorgt

Want wat je droom ook is, gratis publiciteit in kranten, magazines, op radio, tv en bij digitale media tilt jouw business gegarandeerd naar een hoger niveau.

Lees meer over Zo kiest de media voor jou!

In deze vlog vertel ik meer over de kracht van goede pr. Ben je benieuwd wat publiciteit voor jou kan doen? Plan een vrijblijvend, gratis 15-minutengesprek in en informeer naar de mogelijkheden. Ik help je graag!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen