25 juli 2013 

Waarde van een website: zo schenk je aandacht aan speciale acties op je website

Waarde van een website: zo schenk je aandacht aan speciale acties op je website

Waarde van een website. Veel bedrijven zetten bij het optuigen van een nieuwe marketingactie een ruimte op met waarde op een speciale plek op de eigen website. Wanneer je een hele nieuwe website opzet, heet dit een actiewebsite. In deze blog geef ik een voorbeeld uit de praktijk.

Online en offline promotie in de praktijk: actie 'Onzichtbare levens' van Stichting Vluchteling

Deze zomer startte Stichting Vluchteling met de actie ‘Onzichtbare levens.’ En ik mocht met mijn PR bureau DelanoPR hieraan bijdragen. Voor de actie werd een speciale plek op de website georganiseerd om de waarde die iemand kan bijdragen duidelijk te maken:  https://www.vluchteling.nl/Onzichtbarelevens.aspx 

Daarnaast werd een actie georganiseerd die offline te zien was. Op de belangrijkste plekken van de stad Amsterdam werden er grote schaduwen neergezet. Hierbij werd er gebruik gemaakt van diverse waardevolle street-artprofessionals die deze neerzetten (DHM, Ives.one en Dopie). Ook waren de foto’s mooi en van waarde op social media en een mooie aanvulling voor op de website.

Thunderclap

Verder maakte ze gebruik van een hele mooie tool die de waarde van deze 'actiewebsite in de website' aanvulde.   Het doel van deze websitetool Thunderclap was om bereik te organiseren tijdens Wereldvluchtelingendag. Tijdens de gehele actie werd naar deze dag toegewerkt. Hier is de Thunderclap.it van Stichting Vluchteling te vinden:  https://www.thunderclap.it/projects/2458-onzichtbare-levens

Een bereik van 50.000

Via social media organiseerden wij als team tientallen mensen die de actie een warm hart toedragen. Met z’n allen hadden we een bereik van een kleine 50.000 bij elkaar voordat de dag plaatsvond. Tijdens de gehele Wereldvluchtelingendag haakte de zogenaamde volgers aan, wat het bereik nog verder naar boven hielp. Tijdens de gehele Wereldvluchtelingendag domineerde de voorzitter van Stichting Vluchteling, Femke Halsema, de media.

Voor meer informatie over Stichting Vluchteling: https://www.vluchteling.nl

Je las een artikel van Jennifer Delano, freepublicityspecialist en pr-expert

Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen