Vodcast Verhaalmakers over pr en free publicity
Afgelopen maand maakte Verhaalmakers een vodcast over pr en free publicity. Het onderwerp: hoe krijg je jouw merk/verhaal met succes in de media?
Hoe krijg je jouw merk in de media?
Als ondernemer wil je natuurlijk dat in de krant (en wellicht ook op de radio/tv) wordt gesproken over jouw bedrijf. Om te kunnen groeien in naamsbekendheid en zichtbaarheid is publiciteit in onafhankelijke media van onschatbare waarde.
Nu wil elk bedrijf dat natuurlijk: groeien in zichtbaarheid en expertstatus. Maar hoe doe je dat? Hoe kun je ervoor zorgen dat mensen praten over jouw bedrijf en dat jouw verhaal/branding wordt opgenomen in online en offline publicaties? Dat er meer aanmeldingen komen op de socialmediakanalen en in de vakbladen over jouw expertise? Of de ultieme brandingskans: een radio- of televisie-interview waarin jij uitlegt wie jij bent, wat jij doet en waarom dat relevant is voor de wereld waarin jij werkt.
Vodcast over pr en free publicity
Ook de Verhaalmakers ziet in dat de inzet van pr als free publicity de belangrijkste stap is. Alles moet namelijk kloppen. Alleen als het klopt, kun je het vertrouwen van journalisten winnen en de kans krijgen om jouw verhaal te doen voor een veel groter publiek. Oftewel: zorgen dat jij wereldberoemd wordt voor jouw doelgroep.
Een van de tips die in de vodcast wordt gedeeld, is nadenken of je een dreigende ramp ziet aankomen in jouw branche, waardoor heel veel mensen in de problemen komen.
Voor nog meer tips en tricks: bekijk de vodcast van Verhaalmakers.
Je las een artikel van Jennifer Delano, freepublicityspecialist en pr-expert
Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!