arrow_drop_up arrow_drop_down
4 augustus 2012 
in pers

Vind Ik Stom-knop succesvol gelanceerd in de media

Vriendengroep en tevens creatief collectief Studio Underdogs uit Nederland maakte een tegenhanger van Facebook’s meest geliefde functionaliteit: de ‘Disslike’ mogelijkheid. Zelf waren ze al vroeg gestart met een stickercampagne. De creatieve enthousiastelingen ontwikkelden stickers met ‘Big Fucking Like!’ (BFL!) in het blauw en ‘Big Fucking Dislike!’ (BFD!) in het rood. De stickersets werden gratis verspreid via diverse kanalen. Deze zorgde voor aandacht vanuit handenvol landen uit alle hoeken van de wereld. Er werden in een ruime week tijd 50.000 stickers verspreid.

Nu alleen nog de media aandacht. Er was geen betalende opdrachtgever voor de ontwikkeling van de Disslike-knop, daarmee werd een marketingcampagne uitgesloten. De keuze viel op free-publicity. We kozen samen voor het eerste persbericht en introduceerden de ‘vind-ik-stom’-knop op Facebook aan de media. De media pakte dit fenomeen direct op. Vlak na de persrelease werd het gepubliceerd in de krant de Metro, Telegraaf, op internet sites zolas Nu.nl,  RTL en op verschillende radioshows kwam het onderwerp aan bod. Het blijven versturen van de stickers naar iedereen die zich enthousiast toonde zorgde voor likebility. Ook in België werd er publiciteit geworven in diverse media.

Om gebruik te maken van de publiciteit, pakte we elke google alert direct op. De links plaatsten we op de fanpage en persoonlijke Facebookpagina’s. Ook de printscreens publiceerden we op de bijbehorende fanpages. De media coverage zorgt ervoor dat bij het zoeken van ‘vind ik stom’ op google, je alleen maar bij Studio Underdogs uitkomt.

Ook deze klus laat zien dat alles valt en staat met een goede samenwerking!

 

 

 

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende pr-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor pr. Jennifer organiseert zichtbaarheid door (social)media-aandacht, ook wel Uniek PR Rendement genoemd. Creëert nieuws en bedenkt pr- en guerrillamarketing-acties. Schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om in te zetten.
Reactie plaatsen

Cookies...ja, gebruiken we!