Waarom tekstschrijvers geen persberichten kunnen schrijven (en wie dat wel kunnen)
Afgelopen maand zag ik het weer: tekstschrijvers kunnen geen persberichten schrijven. Eventuele zeldzame uitzonderingen daargelaten. Ik ben ze namelijk nog niet tegengekomen.
Een persbericht schrijven is een vak
Wat ik hiermee bedoel: het schrijven van een persbericht dat daadwerkelijk gepubliceerd wordt is een vak dat vooral weggelegd is voor mensen die zich bezighouden met public relations. Mensen die staan aan de kant van de klant, niet aan de kant van de krant/media.
Ik kan aan een persbericht zien of het wel of niet direct de prullenbak in gaat
Op LinkedIn zag ik bij een kennis een persbericht voorbijkomen waardoor ik bijna moest huilen. Het was zo slecht dat ik bereid was een flinke weddenschap aan te gaan dat het niet gepubliceerd zou worden. Ik dacht dat hij het persbericht zelf had geschreven, maar ik was in shock toen ik hoorde dat een ‘professionele’ tekstschrijver het als ‘uitstekend persbericht’ had verkocht aan zijn klant. Dat zie ik weleens vaker. Zoals een kennis van mij aan een menukaart kan zien of een restaurant het gaat halen, kan ik aan een persbericht zien of dit wel of niet direct de prullenbak in gaat. Daar zouden wat meer mensen gebruik van mogen maken … Mail mij jouw persbericht eens toe!
Gegarandeerde publiciteit met jouw persbericht?
Wil jij er zeker van zijn dat jouw persbericht voor resultaat zorgt? Ik help je graag. Samen schrijven we het perfecte persbericht en zorgen we ervoor dat het bij de juiste mensen terechtkomt.
Lees meer over het persbericht met gegarandeerde publicatie
In deze vlog vertel ik meer over de kracht van goede pr. Ben je benieuwd wat publiciteit voor jou kan doen? Plan een vrijblijvend, gratis 15-minutengesprek in en informeer naar de mogelijkheden.