25 februari 2016 
in pers

Waarom tekstschrijvers geen persberichten kunnen schrijven (en wie dat wel kunnen)

Waarom tekstschrijvers geen persberichten kunnen schrijven (en wie dat wel kunnen)

Afgelopen maand zag ik het weer: tekstschrijvers kunnen geen persberichten schrijven. Eventuele zeldzame uitzonderingen daargelaten. Ik ben ze namelijk nog niet tegengekomen.

Een persbericht schrijven is een vak

Wat ik hiermee bedoel: het schrijven van een persbericht dat daadwerkelijk gepubliceerd wordt is een vak dat vooral weggelegd is voor mensen die zich bezighouden met public relations. Mensen die staan aan de kant van de klant, niet aan de kant van de krant/media.

Ik kan aan een persbericht zien of het wel of niet direct de prullenbak in gaat

Op LinkedIn zag ik bij een kennis een persbericht voorbijkomen waardoor ik bijna moest huilen. Het was zo slecht dat ik bereid was een flinke weddenschap aan te gaan dat het niet gepubliceerd zou worden. Ik dacht dat hij het persbericht zelf had geschreven, maar ik was in shock toen ik hoorde dat een ‘professionele’ tekstschrijver het als ‘uitstekend persbericht’ had verkocht aan zijn klant. Dat zie ik weleens vaker. Zoals een kennis van mij aan een menukaart kan zien of een restaurant het gaat halen, kan ik aan een persbericht zien of dit wel of niet direct de prullenbak in gaat. Daar zouden wat meer mensen gebruik van mogen maken … Mail mij jouw persbericht eens toe!

Gegarandeerde publiciteit met jouw persbericht?

Wil jij er zeker van zijn dat jouw persbericht voor resultaat zorgt? Ik help je graag. Samen schrijven we het perfecte persbericht en zorgen we ervoor dat het bij de juiste mensen terechtkomt.

Lees meer over het persbericht met gegarandeerde publicatie

In deze vlog vertel ik meer over de kracht van goede pr. Ben je benieuwd wat publiciteit voor jou kan doen? Plan een vrijblijvend, gratis 15-minutengesprek in en informeer naar de mogelijkheden.

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen