08 januari 2015 

Hoe maak je een goede flyer? 7 stappen voor een flyer die scoort!

Hoe maak je een goede flyer? 7 stappen voor een flyer die scoort!

Ja, er bestaat echt een stappenplan voor een scorende flyer! Een flyer is namelijk wél iets meer dan een mailtje sturen naar een designer en die dan het laten ontwerpen en drukken. Wanneer je nu geschrokken bent, ben je nóg blijer met dit stappenplan! Dit is namelijk een mooie checklist en stappenplan voor het in elkaar krijgen van de passende flyer!

Stap 1 – Formulier het doel van de flyer!

Voor wie is de flyer? Wat moeten ze gaan doen na ontvangst van de flyer? Zet dit eens op papier en stuur dit zeker mee naar de designer. Of kom er nu al achter dat de flyer helemaal niet past in jouw businessplan.

Stap 2 – Zoek een passende designer uit!

Mijn eigen flyer is ontwikkeld door Dennis Hardes http://www.dennishardes.com/. Hij was de juiste man voor het maken van communicatiemiddelen voor de zakelijke ZZP en MKB markt. Voor een ander project, in de kunsthoek werk ik samen met Paulina http://www.matusiak.nl/, zij heeft veel ervaring in deze culturele scene. (Wil je een introductie bij 1 van de 2? Ik stel je graag voor!)

Stap 3 – Schrijf die tekst!

Deze stap klinkt heeeel wat gemakkelijker dan die is: schrijf de perfecte tekst. Deze tekst komt niet door iedereen op Facebook zijn mening te laten geven Iedereen gaat je helpen en heeft een andere mening. Hier word je niet blijer van en kom je niet verder door. Tenzij het ondernemers zijn die werken met jouw doelgroep, marketing onder de knie hebben én zelf al diverse flyers

Stap 4 – Regel de passende foto’s!

Wellicht heb je al een professionele rapportage laten maken van jouw bedrijf. Zoek dan de juiste foto’s uit die op deze flyer moet komen. En zoek daarnaast eens wat afbeeldingen op. Die kun je niet zomaar van internet afhalen, maar wel kopen via websites voor stockfotografie. Misschien is een foto of afbeeldingen helemaal niet passend… daar weet jouw designer vast raad mee!

Stap 5 – Regel de logo’s!

Zorg voor de logo’s in eps. Van jouw bedrijf natuurlijk, maar ook van samenwerkingspartner, subsidiepartners of anderen die op de flyer horen.

Stap 6 – En dan kan alles naar de designer

Mail in de stap: de teksten, logo’s, jouw foto’s, afbeeldingen, doelen en doelgroep richting de designer. Dan kan hij of zij aan de slag en zorgen dat er een stapel flyers aankomen.

 Stap 7 – En daarna de verspreiding

Heb je klanten, kennissen die je flyers kan meegeven? Of ga je op een beurs starten met de verspreiding? Of doe je een mailing? Reageer gerust hieronder, zodat ik met jou mee kan denken!

Deel hieronder hoe jouw eerste flyer tot stand kwam, of waar we jouw huidige flyer kunnen vinden! 

Je las een artikel van Jennifer Delano, freepublicityspecialist en pr-expert

Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen