06 juli 2023 
in pr

Een crowdfundingcampagne succesvol ondersteunen met PR – KOALA HUG deed het

Een crowdfundingcampagne succesvol ondersteunen met PR – KOALA HUG deed het

PR kan verschillende doelen dienen. Eén daarvan is het ondersteunen van een crowdfundingcampagne. Graag blik ik terug op een succesvolle PR-samenwerking met KOALA HUG, een onderneming in duurzaam beddengoed en handdoeken. 

PR voor de crowdfundingcampagne van KOALA HUG

KOALA HUG wilde een natuurlijke handdoekenlijn met blijvende antibacteriële eigenschappen op de markt brengen. De Rotterdamse start-up breidde hiermee het duurzame comfort van hun beddengoed uit naar de badkamer. KOALA HUG wilde de productie van deze nieuwe handdoekenlijn realiseren met crowdfunding.


Het Rotterdamse e-commercebedrijf had al eerder een crowdfundingcampagne opgezet. Voor de introductie van hun duurzame bedtextiel in 2021 werd binnen twee weken het gestelde doel van 50.000 euro opgehaald.

196% van crowdfundingsdoel behaald met free publicity

Of we eens mee wilde denken over het regelen van free publicity rond de nieuwe crowdfundingcampagne. Het bericht over de antibacteriële handdoekenlijn werd door handenvol media opgepikt. Onder meer door mooie passende media zoals: Duurzaam-beleggen.nl, Fonkmagazine, Rotterdam-010 en Ondernemersbelang. Er waren meer dan 93.000 lezers van het nieuws rond de nieuwe crowdfunding. 

De campagne werd een succes: ruim zestig investeerders brachten meer dan 196% van het crowdfundingsdoel bijeen. De handdoekenlijn werd hierdoor door KOALA HUG op de markt gebracht. 


Klaar om zelf de media in te gaan? 

Met een effectieve PR-strategie trek je de aandacht van de media, verspreid je je boodschap en krijg je daarmee de expertisestatus die je verdient.

Stuur me een bericht en ontdek hoe we jouw crowdfundingcampagne naar een hoger niveau tillen.

Laten we aan de slag gaan!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen