14 mei 2013 

Een voorbeeld van een succesvolle PR-actie zónder media-aandacht

Een voorbeeld van een succesvolle PR-actie zónder media-aandacht

Een succesvolle pr-actie zonder media-aandacht? Kan dat echt? Soms. Hieronder een voorbeeld.

PR-actie richting klanten in plaats van de media

Vorige week sprak ik Caroline van Special Secretary Service. Nadat we een PR-plan hebben gemaakt, contact ik haar om te vragen hoe het met de plannen was gegaan. Ze mailde dat ze geen media hebben benaderd, maar kozen voor een PR-actie richting hun klanten. De PR-actie werd aangekleed door middel van een Efficiency Event met hun klanten.

Klantcontact tijdens het Efficiency Event

Verder legt Caroline uit: ‘We hebben ze tijdens deze bijeenkomst een SWOT-analyse laten maken over onze service en daar zijn, naast alle complimenten, ook hele leuke ideeën naar voren gekomen, die we nu verder gaan uitwerken. Door allerlei omstandigheden zijn we niet aan het persbericht toegekomen, maar we zijn wel druk bezig met PR en gebruiken zeker een aantal van jouw tips! We hebben een Twitteraccount aangemaakt voor 3maal-S en zijn bezig met een Facebookpagina.’

Ik vind dit echt fantastisch om te horen. Het was ook een geslaagde PR-actie. Ze huurden in de Mariënhof in Amersfoort een zaal. Na het event hebben zij en de klanten een rondleiding gekregen en daarna hebben zij als einde van de PR-actie een borrel aangeboden in de wijnkelder. Ze hebben na de presentatie een SWOT-analyse laten invullen waar ook waardevolle elementen naar voren zijn gekomen.

Het resultaat van deze PR-actie

Wat heeft ze dit allemaal opgeleverd: 

  • klantencontact 
  • waardevolle informatie vanuit hun klanten waar zij op kunnen inspelen

Zo zie je: je hebt niet altijd media-aandacht nodig om een succesvolle PR-actie op te zetten.

PR-actie voor je bedrijf PR-bureau in de media persbericht schrijven media-aandacht klanten krijgen door pr

Bekijk meer foto's van deze PR-actie op Facebook.

Je las een artikel van Jennifer Delano, freepublicityspecialist en pr-expert

Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen