02 juni 2013 
in pers

Waarom het slim is om een pers pagina op je website te hebben

Waarom het slim is om een pers pagina op je website te hebben

Met regelmaat kom ik bij klanten weer op. ”Heb je een pers pagina? Of een media-pagina?” Deze vraag word vaak beantwoord met: wat is dat? Dat is een gemiste kans. 

Wat is een pers pagina?

Een pers pagina is een plek waar je de media ontvangt. Hier zet je de laatste persberichten op, een paar goede foto’s, een biografie (als zzp’er) of een ontstaansverhaal van het bedrijf, de missie/visie en vaak ook de contactgegevens.

Mijn eigen pers pagina is niet een traditionele pers pagina. Alle ingrediënten zijn wel aanwezig van de pers pagina. Neem gerust een kijkje: https://jenniferdelano.nl/over-pr-goeroe/ 

Wat plaats je op je pers pagina?

Wanneer is je pers pagina een goede? Wanneer de volgende ingrediënten aanwezig zijn ben je al een heel eind:

  • laatste persberichten
  • goede foto’s (liefst high resolution) die ter  downloaden worden aangeboden en mogen worden gepubliceerd
  • biografie of ontstaansverhaal van je bedrijf
  • missie/visie
  • contactgegevens van degene die de interviews aflegt of meer kan vertellen bij vragen

Voorbeeld van een mooie pers pagina

Een hele mooie pers pagina vind ik die van het Rode Kruis: http://www.rodekruis.nl/actueel

Natuurlijk is het Rode Kruis een paar stappen groter dan jouw bedrijf, maar je ziet hier hoe een pers pagina eruit ziet wanneer deze volledig uitgewerkt is. Foto’s van de contactpersonen, contactgegevens erbij, een hele mooie lijst met laatste persberichten en enorm veel informatie. Er staat zelfs een lijst van nieuwsberichten erbij, en een link naar het archief. Ook zijn er zelfs een paar onderwerpen al meteen geadresseerd.

Wat kunnen we hier wel van leren? Bied ook op jouw pers pagina aan om iemand op de perslijst te zetten zodat ze bij nieuws gemaild worden.

Hoe ziet jouw pers pagina eruit? Reageer hieronder waar die staat (link!) en wat jij uit deze blog heb toegepast om deze zo te krijgen!

Je las een artikel van Jennifer Delano, freepublicityspecialist en pr-expert

Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Erinn
Door

Erinn

op 13 Oct 2017

Als opdracht van jouw online pilot pr programma heb ik een perspagina aangemaakt op mijn website. https://www.erinn.nu/pers/

Reactie plaatsen