23 januari 2013 

Optimisme en pr: communiceer je positieve instelling

Optimisme en pr: communiceer je positieve instelling

Optimisme en pr – Je hoort het vaak, mensen die het er over hebben dat het glas altijd halfvol of halfleeg is. Ik weet bijna zeker dat er één groep mensen is die aan beide uitspraken een positieve uitleg weten te geven, namelijk de Optimistenbond. 

Ja, je leest het goed, optimisme bestaat echt! ‘Vertrouwen dat het goede overwint. Optimisme noemen we dat.’ staat te lezen op hun site. En waarom ook eigenlijk niet? 

Helemaal nieuw is de Nederlandse Optimistenbond niet, in België bestond er al langer één en naar het Belgische voorbeeld is de Nederlandse afdeling opgericht. En het gaat verder, met ‘Optimisten zonder Grenzen’ proberen ze nog meer bereik te krijgen voor optimisme. Via Facebook en Twitter worden veel contacten onderhouden door de optimisten. De aanhang op Facebook is nog niet zo groot, maar op Twitter mag de Optimistenbond zich verheugen (what’s in a name!) in een groot aantal volgers (al dan niet vol optimisme).

Naast het contact met de achterban via de sociale media organiseren ze ook andere activiteiten als workshops en het deelnemen aan beurzen door middel van een stand. En zelfs aan de jeugdige optimisten is gedacht, die zijn verenigd in de Jonge Optimisten. 

Zelf ben ik sinds kort lid van de Optimistenbond. Ik kan het iedereen van harte aanbevelen! Het is erg leuk om via sociale media en workshops met gelijkgestemde positieve mensen in contact te komen. Niks geen pessimistisch gezeur en gepruil, gewoon allemaal optimistische mensen! Vind jij het ook tijd voor een nieuw geluid vol optimisme? Check gerust hun website op www.optimistenbond.nl

Wat doe jij voor optimistische dingen?

Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende freepublicityspecialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor pr. Schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken.
Reactie plaatsen