Hoe ga je als ondernemer om met (on)gewenste media-aandacht? Carbon Network organiseerde onlangs een Carbon House Business Tables sessie waarin ik samen met crisiscommunicatie-expert Maureen Veurman tips en ervaringen deelde.
Afgelopen woensdag was ik op bezoek bij het Carbon Netwerk voor het geven van een Carbon House Business Tables sessie. Oftewel – een informatieve sessie over gewenste en ongewenste media-aandacht. Maureen Veurman en ik deelden vanuit onze expertises onze ervaringen en tips & tricks.
.
Thematafel (on)gewenste media-aandacht
Als ondernemer heb je behoefte aan (positieve) zichtbaarheid. Hoe weten mensen anders van je bestaan, welke producten of diensten je levert en hoe vernieuwend je bezig bent. Simpelweg iets op social media posten is niet voldoende, je wilt laten zien dat jij de expert bent. Wat doe je als je ineens negatief in het nieuws komt? Hoe ga je daar mee om?
Free publicity en crisiscommunicatie
Samen met crisiscommunicatie-expert Maureen Veurman spraken we over de kunst van free publicity en crisiscommunicatie. Deze avond hielp de deelnemers te navigeren in het steeds veranderende medialandschap. Ik sprak natuurlijk over free publicity en Maureen vertelde over hoe snel negatieve media-aandacht de kop op kan steken. Al met al een heerlijke avond. Ondanks twintig jaar werken in de media en mijn studie communicatie, heb ik zelf ook een hoop geleerd van Maureen Veurman en van alle verhalen uit de praktijk.
Behoefte aan een sessie over (on)gewenste media-aandacht of het aantrekken van free publicity? Stuur mij een bericht.
Over Carbon House (Business Table)
Carbon Network (CN) is een hecht zakelijk netwerk van voornamelijk C-level | DGA-niveau (MKB, semi-corporate, corporate) en startende ondernemers (startups/scaleups). Op basis van een samengestelde ‘wensenlijst’, verbinden ze leden met elkaar op hun maandelijkse events (of online). Door de hoge gunfactor en het vertrouwen binnen de netwerken ontstaan er mooie zakelijke successen.
CN biedt niet alleen groei op zakelijk gebied, maar ook op persoonlijk vlak. De leden worden voorzien van kennis en kunnen met elkaar sparren over zowel uitdagingen als leermomenten.
Je las een artikel van Jennifer Delano, freepublicityspecialist en pr-expert
Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!