26 juni 2014 
in foto's

Wat doe je met je nieuwe profielfoto? 9 tips van een pr-expert

Wat doe je met je nieuwe profielfoto? 9 tips van een pr-expert

Heb je eindelijk een goede nieuwe profielfoto laten maken (door bijvoorbeeld Laura de Haan), weet je niet waar (en hoe) je die het beste kunt plaatsen! Don’t worry, I got you covered. Ontdek deze 9 tips voor het plaatsen van je nieuwe profielfoto.

Waar moet je dat ding wel niet allemaal kwijt? Hoe ga je zorgen dat jouw nieuwe profielfoto ook dé foto wordt waarmee mensen jou herkennen? 9 tips waar je jouw foto wel niet allemaal kan aanpassen. Heb jij ze al benut?

1. Facebook

De eerste plek van aandacht is op dit moment Facebook. Jouw nieuwe profielfoto verdient likes! Zet hem neer als jouw portret op jouw persoonlijke pagina en waar mogelijk jouw zakelijke pagina’s en groepen! Denk eraan de fotograaf in een klein stukje tekst naast de foto te bedanken. Met z’n tweeën genieten is leuker dan in je eentje.

2. Google+

Wat is er leuker aan direct een mooie foto wanneer mensen naar jou zoeken? Googe+ kan dat. Tijd om de foto op jouw profiel te plaatsen. EN jezelf erin te taggen!

3. LinkedIn

Ook je zakelijke netwerk verdient jouw beste foto als profielfoto.

4. Jouw website

Je zou het bijna vergeten. Zet je nieuwe profielfoto ook op je website neer.

5. Twitter

Twitter en een nieuwe profielfoto is een go! Denk ook aan je zakelijke twitteraccounts.

6. Gravatar

Ken je Gravatar al? Gravatar is een afkorting voor globally recognized avatar (wereldwijd herkende avatar). Het is een centraal opgeslagen gebruikersafbeelding die vanaf verschillende websites kan worden opgeroepen. Als je een account hebt is het dé manier om een nieuwe profielfoto op veel pagina’s aan te passen.

7. WhatsApp

De plek waar je wellicht de halve dag bent: Whatsapp. Denk eraan om ook daar jouw profielfoto aan te passen.

8. Media

Heb je een column of een vaste blog? Ben je een gastblogger of sta je weleens in de krant? Tijd om ook hen een mail te sturen en te attenderen op je nieuwe profielfoto.

9. Perspagina

Denk eraan ook een downloadbare versie te plaatsen op jouw perspagina of mediapagina. De media moet toch de kans krijgen om bij publicatie de juiste foto te publiceren.

Was dit waardevol of heb je nog een tip? Reageer!

Je las een artikel van Jennifer Delano, freepublicityspecialist en pr-expert

Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen