25 januari 2013 

Ik gaf les over PR aan de Hogeschool Rotterdam

Ik gaf les over PR aan de Hogeschool Rotterdam

Een les over PR aan de Hogeschool van Rotterdam - ik werd gevraagd mijn kennis en ervaring te delen aan de toekomstige entrepreneurs van de Rotterdamse Hogeschool.

Op de juiste manier een persbericht opstellen

Het doel was om de studenten wegwijs te maken hoe je op de juiste manier een persbericht opstelt en daarmee publiciteit(en) kan verkrijgen en vasthouden. Daarnaast er ook uitgebreid stilgestaan bij sociale media.

Tijdens het college kwamen een aantal vragen naar voren :

–       Hoe krijg je volgers? (op social media)

–       Hoe creëer je fans?

–       Hoe kun je PR vasthouden?

–       Hoe en wat heb je als bedrijf aan PR?

–       Hoe selecteer je media?

–       Hoe schrijf je een persbericht?

De punten werden één voor één uitgebreid behandeld met als uitkomst dat de studenten direct voorzien zijn met toepasbare kennis.

Het was een zeer interactief college, de studenten die eerst sceptisch over social media waren, hebben nu besloten om alsnog social media toe te passen in hun bedrijf. De studenten kregen als motiverende tool een aantal voorbeelden van persberichten via e-mail, zodat zij kunnen zien hoe deze inhoudelijk in elkaar zit.

Ook les over pr op jouw school of binnen jouw bedrijf?

Ik deel graag mijn ervaring en kennis met (toekomstige) entrepreneurs. Wil jij ook een les of een workshop over pr op jouw school of binnen jouw organisatie? Neem dan contact met me op.

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen