21 maart 2024 

(Landelijke) media-aandacht voor Mariekes boek

Vorig jaar raakte ik in gesprek met Marieke de Goeij, de succesvolle schrijfster van Het grote depri Doe-Boek, dat bijna 30.000 keer verkocht werd. Ze was bezig met de Engelstalige versie ervan en vroeg of ik kon helpen met het genereren van Nederlandse publiciteit voor haar Engelstalige boek. Een uitdaging, maar ik hielp haar er graag mee.

We besloten de lancering te plannen op Blue Monday 2024, een dag waarop mentale gezondheid veel aandacht krijgt in de media. We kondigden de lancering aan via persberichten naar zowel lokale als nationale media. We benaderden ook redacties van magazines en wilden graag een groot interview organiseren.

Mariekes missie

Met Hey, Are You Okay? wil Marieke meer delen, meer creëren en meer doen om het mooie van het leven te blijven zien. Ze nodigt iedereen uit om zich aan te sluiten bij haar missie om te kiezen voor liefde, hoop en geluk te midden van uitdagingen. Ze heeft haar missie vertaald door met de hand twee boeken te schrijven en te illustreren. Mijn taak was om zoveel mogelijk aandacht in de media te genereren voor haar werk. Hieronder vind je de resultaten van dit PR-project.

Wat leverde de medialancering Marieke op?

Op Blue Monday 2024 stond Marieke in zowel de gedrukte versie als de online editie van het Algemeen Dagblad. LINDA besloot een eerder artikel waarin Marieke over Blue Monday en haar boek vertelt, opnieuw te publiceren. Ook lokale media, zoals Maarssen Onderneemt, besteedden aandacht aan het werk van Marieke en de lancering van haar boek. 

Na een rondgang langs verschillende magazines waren er maar liefst tien die geïnteresseerd waren in het boek en mogelijk een recensie wilden schrijven. Natuurlijk hebben we ervoor gezorgd dat dit mogelijk werd gemaakt. Diezelfde week was Marieke te gast bij het radioprogramma Aan Tafel. 

Marieke de Goeij in het Algemeen Dagblad over haar boek Hey, Are You Okay? De titel luidt: Depri Doe-boek tegen depressie

Conclusie

Marieke kreeg schitterende media-aandacht in gedrukte kranten, op een van de meest bezochte nieuwssites van Nederland en op een van de meest gelezen vrouwenplatforms, en nog meer. En dat terwijl er nog meer in de planning zit.

Ik blijf Marieke volgen en kijk uit naar haar volgende werk, nieuwe boeken, producten en wat deze creatieve en ambitieuze onderneemster nog meer zal creëren.

Voor meer informatie over het boek en Mariekes andere werken, bezoek haar website: https://mariekelovestodraw.com/

Wil je PR voor jouw boek? Ik help je graag. Neem vrijblijvend contact op. 

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen