De afgelopen maanden heb ik met heel veel plezier samengewerkt met Sonia Groot, de founder van DiscoverAble. Sonia is niet alleen een sympathiek mens, maar ook iemand die precies weet wat ze wil. En wat ze wilde, vond ik geweldig: ze wilde meteen bij de start van haar bedrijf zorgen voor publiciteit.
Heel veel ondernemers vergeten dat. Ze steken al hun energie in hun product of dienst – logisch – maar vergeten dat je ook gezien moet worden. Sonia niet. Zij dacht: dit ga ik slim aanpakken. En zo kwam ze bij mij/ons terecht, bij PRGoeroes.
Samen gingen we aan de slag:
- We vingen haar nieuws in een scherpe mediapitch.
- We zochten de juiste primeur.
- We benaderden de relevante vakmedia.
En toen kwamen de resultaten. Sonia stond in VijftigPlus Magazine, Reisbuzz, WeesMeer… en uiteindelijk zelfs met een paginagroot interview in Trouw. Genieten natuurlijk!
Ik vond het echt inspirerend om te zien hoe Sonia haar verhaal durfde te delen en hoe goed de media dat oppikten. Voor mij is dit wederom hét bewijs dat free publicity niet iets is wat je “later wel een keer” doet, maar juist vanaf het begin moet inzetten.
Ik kijk met trots terug op onze samenwerking. Sonia heeft haar bedrijf een vliegende start gegeven en ik mocht daar een steentje aan bijdragen. En dát is precies waarom ik dit werk zo leuk vind.