23 oktober 2013 
in website

Van websitebezoek naar digitaal afspraak maken in 2 stappen

Van websitebezoek naar digitaal afspraak maken in 2 stappen

Digitaal afspraak maken – Digitaal een afspraak maken zou de belangrijkste strategie moeten zijn van een website. Maar veelal ontbreekt er een idee van wat een website zou moeten opleveren. Stel jezelf daarom altijd deze 2 vragen wanneer je meer digitale afspraken uit je websitebezoekers wilt krijgen.

2 vragen die laten weten hoe je van een websitebezoek naar een digitale afspraak gaat

Digitaal een afspraak maken vanaf een website komt voort uit twee vragen. Ik deel ze in deze blog.

1. Hoe krijg je mensen vanaf een sitebezoek richting een gesprek?

Wanneer je digitaal/online een afspraak wil maken, is het handig om daarop te sturen. Zet onderaan elke pagina bijvoorbeeld een contactformulier. Of bied hierin een gratis product aan dat ze door het invullen van hun contactgegevens kunnen ontvangen. Je kunt ook (irritant, maar het werkt wel) een pop-up maken die vraagt om een e-mailadres voor het opsturen van meer informatie of voor een ander doel.

2. Hoe krijg je de soorten mensen op je site geprikkeld en geactiveerd?

Er zijn een paar soorten van focus die mensen hebben. Er zijn mensen die blij worden van dingen zien. Een aantal mensen houdt van horen, andere mensen weer van voelen. De vraag is: hoe maak je ze allemaal tevreden?

Mensen die graag zien, houden van een visuele prikkeling. Video of fotografie kan hiervoor de oplossing zijn. Laat ze zien hoe goed iets eruitziet zodat zij digitaal richting een afspraak maken gaan. 

Mensen die graag horen, houden van luisteren. Dit kan door het plaatsen van een video, maar ook door audiotapes online te hebben. Maar ook de tekst kun je toespitsen hierop door woorden die met luisteren te maken hebben. Bijvoorbeeld: op loopafstand begint zich een bos waar je de vogels kunt horen.

Mensen die graag voelen, houden van een goed gevoel. Je kunt hier met je tekst op inspelen door deze toe te spitsen met woorden die hiermee te maken hebben. Bijvoorbeeld: 'Je voelt je direct thuis in dit kantoor doordat het mogelijk is om deze op uw/jouw speciale wensen aan te passen.' Mooie beelden kunnen dit ook ondersteunen.

Kortom, er is werk aan de winkel. Wat is jouw doel met jouw website?

Je las een artikel van Jennifer Delano, freepublicityspecialist en pr-expert

Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Robert van Twillert
Door

Robert van Twillert

op 23 Oct 2013

via mijn website (http://www.robertvantwillert.com) probeer ik mijn persoon als acteur onder de aandacht te brengen bij (casting)directors en andere interessante mensen uit de industrie. Als ze op mijn website komen, moeten deze mensen het idee krijgen dat ze met een professioneel en ervaren acteur te maken hebben. De website is daarom sterk visueel met veel foto's en filmpjes. En inderdaad een duidelijke call-to-action in de vorm van een contactformulier (en telefoonnummers). Verder ben ik op jouw aanraden begonnen met het ontwikkelen van een goeie perskit. Maar dat volgt binnenkort.

Reactie plaatsen