13 november 2012 

Wat mijn communicatie advies bureau, hardlopen en het verschil maken met elkaar gemeen hebben

Wat mijn communicatie advies bureau, hardlopen en het verschil maken met elkaar gemeen hebben

Wat hebben mijn communicatie advies bureau, hardlopen en het verschil maken met elkaar gemeen? Ik leg het uit in deze blog.

Keiharde les

Ik ben communicatie advies bureau eigenaresse en sinds kort weer hardloopster. Jawel, ik heb mijn oude hobby weer opgepakt. De eerste keer dat ik met de vereniging was was meteen een keiharde les. Dat is een goede test van hoe graag ik het verschil wil maken. Ik kwam aan met mijn goede gedrag op de baan en kreeg het volgende te horen: het is een training buiten de baan. Binnen vijf minuten liep ik een wijk in waar ik nog niet eerder was geweest. Vanwege verdwalingsgevaar had ik geen keuze: erachteraan.

Na 8(!) kilometer kwam ik meer dood dan levend terug. Ik heb vervolgens drie dagen kreupel gelopen. Ik kreeg diverse vragen erover.

Wanneer maak je het verschil?

De trainingen daarna werden weer trainingen op de baan. En daar valt mij elke keer iets op, iets wat ik in ondernemerschap ook zie. In zo’n baantraining bijvoorbeeld ren je bijvoorbeeld 4 rondjes à 400 meter als warming-up. Ik ben vervolgens gesloopt, maar daarna begint pas het echte werk. Daarna krijgen we bijvoorbeeld de opdracht om 1600 meter te lopen op tempo.

Als startende renner heb ik natuurlijk een heel ander tempo dan de anderen. De eerste honderd meter loop ik nog aardig met de groep mee, maar daarna lijkt het alsof ze langzaam van mij wegrennen. Ik zoek namelijk een tempo welke ik nog serieus kan bijbenen na een kilometer. En ondanks dat zij niet heel veel sneller lopen, zie je dat na een aantal rondjes er toch een halve of hele baan aan verschil is gekomen. Elke training zie ik het weer gebeuren.

Dan ga je toch denken: als ondernemer maak je ook niet altijd het verschil omdat je twee keer harder gaat. Maar wel omdat je als ondernemer kleine dingen implementeert. Elke training weer leert mij over mijn ondernemerschap. Zo heb ik naar aanleiding van de laatste de homepage van mijn communicatie advies bureau aangepast. Ook heb ik sinds kort een andere manier waarop ik mensen naar aanleiding van een leuk gesprek bedank. En dit zijn maar slecht twee kleine voorbeelden.

En het is hoopgevend. Wees elke dag een klein beetje een betere jij en jij maakt het verschil. Ik doe het! Wat is de beste jou?

Je las een artikel van Jennifer Delano, freepublicityspecialist en pr-expert

Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen