arrow_drop_up arrow_drop_down
23 februari 2015 

Coaching en Zichtbaarheid

Coaching en zichtbaarheid. Iemand daar op social media al jaren mee bezig is is: Sandra Kok. Jij helpt ondernemers met profilering van zichzelf en hun onderneming. Nu heb jij laatst besloten om ook achter media-aandacht te gaan. Hiervoor had jij een uitstekende aanleiding, vertel eens..
-Op 5 maart bestaat mijn bedrijf You! 5 jaar.

Waarom koos je voor een pers-aanpak als coach?

-Tegenwoordig schijnt het al heel bijzonder te zijn wanneer je het eerste jubileum volmaakt. En nee, een bedrijf starten is niet makkelijk, wel ontzettend leuk!

Was dit jouw eerste persbericht?

-Nee, ik heb vaker persberichten geschreven. Deze heeft wel de meeste impact tot nu toe gehad.

Hoe kwam dit persbericht tot stand?

-Ik weet ongeveer wat er in een persbericht moet komen en hoe je een persbericht opbouwt (ooit in een verleden geleerd). Toch is het fijn wanneer iemand even meekijkt en meeleest om de puntjes op de i te zetten. Dat heb jij voor mij gedaan.

Wat vond jij anders aan het persbericht na mijn review van het persbericht?

–Het was niet wezenlijk anders, maar net wat scherper, een paar extra highlights. Je ziet gewoon dat het jouw vak is.

Wat heb jij met het persbericht gedaan?

-Het persbericht heb ik gemaild aan kranten die in de regio uitkomen. Redacties van huis-aan-huisbladen en lokale edities van landelijke kranten.

Waar heb je hem geplaatst?

-Deze week zet ik het bericht zelf nog op een aantal digitale pagina’s van kranten. Is het interessant genoeg (blijft afwachten) dan nemen zijn het bericht over voor de gedrukte versie van de krant. Wanneer je de mail stuurt krijg je in de reactie hoe je deze digitale plaatsing kunt regelen.

Wat gebeurde er?

-Een dag na mijn mail stond het bericht al direct in de krant die in Amersfoort Noord verschijnt. En ik ben gebeld door een krant die naast de plaatsing van het persbericht ook graag een advertorial willen plaatsen, tegen betaling uiteraard.

Wat leverde het tot nu toe op?

-Behalve digitale plaatsing nog niets concreets. De lokale kranten verschijnen in de loop van deze week, dus dan is het D-day.

Wat vind jij belangrijk?

-Ik vind het belangrijk dat iedereen, zelfstandig ondernemer of in loondienst, zichzelf goed profileert. Profileren doe je niet alleen op het moment dat je een andere baan of opdracht zoekt, het is een continu proces. Profileren draait volledig om jou, jij bent de schakel in hoe vindbaar, zichtbaar en herkenbaar je bent. Wanneer de profilering van bedrijf en medewerkers op elkaar aansluit, zonder de persoonlijke touch te verliezen, dan profiteren beiden hiervan, nu en in de toekomst. Over beter vindbaar, zichtbaar en herkenbaar zijn heb ik eind 2014 een eBook geschreven. Je kunt dit gratis downloaden bij de uitgever. Doe er je voordeel mee!

Hiervoor heb je mij eerder gevraagd toch?

-Ja klopt. Er is zoveel te vertellen over jezelf profileren, ik weet maar van een aantal zaken wat meer en van veel zaken een beetje. Veel onderwerpen zijn beschreven, een aantal uitgebreid. Eén daarvan is free publicity voor personen, waarvoor jij een gastbijdrage hebt geschreven.

Wat is jouw ondernemerstips?

-Mijn tip……geef niet te snel op en zorg dat je niet één inkomensbron hebt (meerdere diensten aanbieden). Wanneer er op één vlak minder interesse is in een periode, dan vangen de andere diensten dit op. Een andere is om niet alleen een business plan te maken, maar bovenal te zorgen voor een goed business model. Het business model waar ik mee werk en trainingen/masterclasses in verzorg is direct toepasbaar en visueel. In mijn eBook heb ik hier ook een hoofdstuk aan gewijd. Alleen om hier iets meer over te weten te komen zou ik het eBook snel downloaden. De link: http://bookboon.com/nl/its-all-about-you-ebook

Heb jij een vraag aan Sandra?
Of een extra ondernemerstip?
Plaats hem hieronder als comment!

Over de schrijver
Jennifer Delano

Door

Jennifer Delano

op 13 March 2015

Een eerste publicatie is hier te vinden: http://www.destadamersfoort.nl/mobiel/amersfoortse_onderneemster_sandra_kok_viert_5jarig_jubileum_3504157.html#.VQJ_UXq9LCQ

Reactie plaatsen

Cookies...ja, gebruiken we!