22 februari 2014 

Wat is het actuele zelf? Betekenis en uitleg

Wat is het actuele zelf? Betekenis en uitleg

Wat is het actuele zelf en wat heb je als ondernemer aan die kennis? – Hoe goed is jouw kennis van marketing? Graag help ik je mee met uitleg. Hieronder de uitleg van het ‘actuele zelf’. Lees, kijk, luister, leer én pas het toe!

Wat is het actuele zelf?

Wanneer je als ondernemer gaat kijken welke doelgroep je wilt aanboren, kijk je vaak ook naar dingen als welke hobby’s deze doelgroep heeft, wat ze bezighoudt, op welke plekken je ze het vaakst zult vinden.

Wat heeft dit met het actuele zelf te maken? Mensen hebben een bepaald beeld van zichzelf, maar vaak verschilt dit toch met hoe ze werkelijk zijn. Zo kan iemand die van zichzelf denkt dat hij enorm extravert is, in werkelijkheid het liefst alleen thuis op de bank zitten. Niks mis mee, maar de werkelijkheid komt niet overeen met hoe hij zichzelf ziet.

Het actuele zelf van je doelgroep

Waarom is het nou handig om te weten wat een actuele zelf is? Omdat je hier als ondernemer op in kunt spelen. Wil jij bijvoorbeeld bij het verkopen van je dienst of product een bepaald accent op je promotie leggen om mensen te triggeren? Dan is het wel handig als je weet of het actuele zelf, hoe mensen echt zijn, ver of niet ver af ligt van wat voor beeld ze over zichzelf nodig hebben om die trigger te vóélen en daadwerkelijk tot de aankoop overgaan.

Hoe pas je dit toe op je promotie?

  • Stel veel vragen.
  • Onderzoek: wie wil mijn product of dienst? En waarom? Hoe zien deze mensen zichzelf? Waarom denken ze dat mijn product/dienst goed bij hen past?

Dikke kans dat je tot verrassende inzichten komt!

Wil je meer weten over dit onderwerp? Bekijk dan ook deze vlog:

Abonneer je op mijn YouTubekanaal voor meer praktische promotips en exclusieve behind-the-scenes. Aanrader!

Je las een artikel van Jennifer Delano, freepublicityspecialist en pr-expert

Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen