07 november 2023 

750 jaar Amsterdam – ik doe mee, jij ook?

Gisterenmiddag ging ik langs bij de mannen van stichting I’m Possible die zich bezighouden met een inspirerend project. Hun missie: 750 gedreven, ambitieuze, en bijzondere (ex)inwoners van Amsterdam vastleggen op de gevoelige plaat. Oftewel: fotograferen! De aanleiding is het 750 jaar bestaan van Amsterdam dat over twee jaar wordt gevierd. Een jaar lang.

Als cadeau voor de stad Amsterdam werken ze aan een mooi eerbetoon aan de hedendaagse Amsterdammers. Geïnspireerd door Audrey Hepburns "Nothing is impossible, the word itself says I'm possible", zijn ze aan de slag gegaan. 

Wat betekent Amsterdam voor jou?

In fotostudio Drbarefoot BV (een van de partners van het project) zette Alphons Nieuwenhuis me op de foto. Binnenkort de resultaten waar ik nu al naar uitkijk. 

Daarna stelde hij nog wat moeilijke vragen: Wat betekent Amsterdam voor jou? Wat zijn jouw idealen? Wat brengt Amsterdam jou? Daar gaat hij één samenvattende quote van maken.

Jennifer Delano en fotograaf Alfons Nieuwenhuis in de fotostudio Drbarefoot BV. Ze werken aan een fotoshoot voor 750 jaar Amsterdam

Wat gaan ze doen met 750 mensen die op de foto gaan?

Deze fotoserie willen ze uiteindelijk in 2025 gaan laten zien door middel van een boek, een tentoonstelling (op Museumplein bijvoorbeeld?) en een interactieve website. 

Er is geen subsidie hiervoor gerealiseerd. Hiervoor wordt er nog druk gezocht naar sponsoren. Heb of ken jij een bedrijf dat graag (grote groepen) Amsterdammers bereikt? Contactgegevens vind je hier!

Wil je ook meedoen?

Er is al een wachtlijst voor de fotoshoots, maar wellicht maken ze voor jou een uitzondering. Meld je hier aan voor de wachtlijst.

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen