06 maart 2013 

Social proof organiseren: 5 manieren

Social proof organiseren: 5 manieren

Social proof – Je kunt natuurlijk alles beweren, maar wanneer andere mensen dit niet bevestigen… ben je nergens. 

Er zijn bedrijven die de wereld aan je beloven, maar wanneer je geen referentie hebt – houd het gewoon op. Hoe voorkom je dit? Door social proof. Het sociale bewijs dat jij doet wat jij zegt dat je doet en jouw bedrijf helpt wat jouw bedrijf belooft te helpen.

Hoe organiseer je social proof?

Social Proof 1: Je kunt tweets laten zien van tevreden klanten.

Er is zelfs een speciale Nederlandse tool hiervoor: http://www.tweetamonial.com/

(Ook helpt het wanneer jij zelf gebruik maakt van Twitter en bijvoorbeeld je laatste tweets laten zien. Hiervoor zijn al hele simpele plugins gemaakt.)

Social Proof 2: Maak je blogposts en/of je pagina’s deelbaar via Facebook/Google/Twitter

Je promoot jouw bedrijf er natuurlijk ook mee!

Social Proof 3: Maak het mogelijk dat mensen een mening kunnen delen.

Dit kan natuurlijk onderaan blogs en pagina’s, maar je kunt natuurlijk ook helemaal los gaan en een forum openen. Let wel op: een forum moet je bijhouden.

Social Proof 4: Publiceer de foto’s, blogs, reacties of video’s die mensen over jou / jouw bedrijf hebben gemaakt.

Social Proof 5: Zet logo’s online van bedrijven waarmee je samenwerkt

Werk jij met leuke bedrijven samen? Of heb je een paar goede diploma’s gehaald, profiteer ervan!

Je las een artikel van Jennifer Delano, freepublicityspecialist en pr-expert

Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen