25 maart 2019 

Zorg dat je deze vijf soorten blogs op jouw site hebt staan

Zorg dat je deze vijf soorten blogs op jouw site hebt staan

Laatst gaf ik een training op locatie. Hierin kwamen er ook vragen over wat de mogelijkheden waren van jezelf promoten door middel van bloggen. De zin ‘weer verzinnen wat ik deze week nou moet bloggen’ kwam meerdere malen uit de monden van de deelnemers. En zo kwam het dat ik behoefte voelde om eens een blog te schrijven over de vijf soorten blogs die er zijn.

Mensen die op jouw website terechtkomen, zitten in vijf fases. Om al deze mensen wat te kunnen bieden, is het belangrijk om voor alle vijf fases goede blogs aan te bieden. Hieronder vind je de soorten blogs.

Blogsoort 1: mensen zijn niet bekend met jouw vak

Dit zijn de blogs die hard nodig zijn voor mensen die geen idee hebben wat je doet. Geen idee wat de waarde is. Deze mensen hoef je niet te overtuigen, want ze zijn nog niet te overtuigen. Deze mensen hebben nog heel wat informatie nodig. Blog daarom over jouw vak en vertel hierover met passie. En laat ze zien dat ze een probleem kunnen ervaren …

Blogsoort 2: bewust van het probleem

Deze mensen zijn zich ervan bewust dat ze wat zouden moeten doen. Ze weten alleen nog niet helemaal hoe ze hun probleem kunnen oplossen. Blog daarom over de problemen die jouw klanten kunnen ervaren. Het zorgt dat mensen herkennen dat ze bij jou zomaar aan het juiste adres kunnen zijn. Laat ze merken dat er een oplossing is voor hun problemen.

Blogsoort 3: bewust van de oplossing

Dit zijn pas echt potentiële klanten. Ze herkennen (hopelijk) jouw vak als professie. Ze weten dat ze een probleem hebben en dat er een oplossing mogelijk is. Alleen: nu zoeken ze degene die hen gaat helpen met het oplossen van hun probleem. Blog over de mogelijke oplossingen en laat zien dat jij de professional bent die ze kan helpen met de route naar succes. Laat ze weten dat er een product is dat kan helpen.

Nieuwsgierig hoe ik online en offline klanten werf? Bekijk dan ook dit interview!

Blogsoort 4: bewust van het product

Potentiële klanten die nog verder zijn, zijn degenen die jouw vak kennen, hun probleem erkennen én de oplossing willen. Alleen moeten ze nog verliefd worden op de manier waarop jij hun probleem kan oplossen. Blog voor deze klant over wat het oplevert als jij hun problemen voor ze oplost. Wat andere klanten over jouw oplossing vertellen. En vertel ze vooral wat de voorwaarden zijn voor het werken met jou/jullie.

Blogsoort 5: totaal bewust

Nu jouw potentiële klant helemaal weet wat hij nodig heeft en waar hij naartoe wil, is het tijd om hem te vertellen waar de toekomst naartoe gaat. Waar je zomaar kan staan over een jaar, vijf jaar of langer of korter.

Oftewel: help jouw klanten in elke fase van de reis om jou hen te kunnen laten helpen …

Welke fase is er een waar jij wat aandacht aan gaat besteden? Laat je het hieronder weten?

Benieuwd wat goede publiciteit kan betekenen voor jouw bedrijf?

Ben jij benieuwd wat goede publiciteit kan betekenen voor jouw bedrijf? Volg dan mijn online training Zo kiest de media voor jou! Voor slechts een paar tientjes ontdek jij hoe je jouw business naar het volgende level tilt!

Lees meer over mijn online training Zo kiest de media voor jou!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen