22 april 2015 

Zichtbaarheid via LinkedIn in 3 stappen

Zichtbaarheid via LinkedIn in 3 stappen

Zichtbaarheid via LinkedIn — Gisterenavond was ik spreekster op een netwerkevent. De opdracht was om wat te komen vertellen over LinkedIn en de mogelijkheden ervan. Ik vroeg welke vragen er beantwoord moesten worden om het als een succes te ervaren. De vragen waren: hoe zet ik LinkedIn in voor relatiebeheer? Hoe vergroot ik mijn vindbaarheid via LinkedIn? Maar ook: hoe organiseer ik extra business via LinkedIn? En: hoe vind ik klanten via LinkedIn? Allemaal prima vragen, alleen hoe organiseer je nu de antwoorden hierop?

Zichtbaarheid via LinkedIn Jennifer Delano PR pr-bureau in de media

Aankondiging van Michael Liebregt voordat ik opkwam…

Er zijn eigenlijk drie stappen te nemen om dit voor elkaar te krijgen. Ik licht ze hieronder toe.

1. Maak een profiel aan op LinkedIn

Je hebt een profiel aan te maken op LinkedIn. Ga naar www.LinkedIn.com en maak met jouw e-mailadres een profiel aan.

2.Vul je profiel in

Je hebt het profiel in te vullen. Een aantal tips om tot zichtbaarheid via LinkedIn te komen:

Titel – vul bij de titel niet je laatste functie in, maar degene die jou het beste past. Vooral als je verschillende taken hebt/bedrijven hebt/functies hebt – kies de beste uit!

Summary – zet hier jouw passie neer én welk probleem je oplost. Laat je samenvatting van producten voor wat het is. Houd het zakelijk en beschrijvend.

Company/Ervaring – beschrijf wat je hebt gedaan voor dit bedrijf. Was het niet impressive – haal het dan van je profiel af! Is het wel impressive – zet het erop en beschrijf welke successen je daar hebt behaald.

Recommendations – zorg dat je er minimaal 10 hebt. Heb je er te weinig? Geef ze zelf en vraag er ook om. Stuur aanvragen naar mensen voor wie je met succes hebt gewerkt.

Notifications – bij elke verandering kan het handig zijn om de notifications aan te laten staan. Meer kijkers op jouw profiel én iedereen weet meteen wat voor nieuwe functie/aanbeveling/werk/etcetcetc je hebt.

Skills – zorg dat je een aantal skills hebt die het liefst met honderden mensen zijn bevestigd. Heb je deze nog niet? Geef allereerst aan wat voor skills jij bevestigd wil hebben. Daarna is het belangrijk om zelf mensen skills toe te wijzen. Wanneer jij dat doet, doen mensen dat ook bij jou. Ook kun je mensen mailen en vragen of ze jouw skills willen toewijzen.

Educatie – vul hier alles in wat relevant is. Ook die update van laatst, ook die masterclass, ook die losse workshop. Het laat ziet dat jij in de actie zit.

Honors & Awards – award gewonnen als jezelf, team of bedrijf? Noteer het! Zet daaronder wat het over jou zegt en wat jij hebt gedaan hiervoor.

3. Kom in actie!

Na het aanmaken en invullen van het profiel is het tijd om in actie te komen via dit profiel.

Hieronder vind je een paar manieren:Zichtbaar via LinkedIn in 3 stappen. LinkedIn posts PR pr-bureau PR Buro Jennifer Delano in de media

Posts – plaats een kort stuk tekst met foto elke maand of elke week.

Groepen – word lid van groepen waar jouw klant zit. Niet jouw collega’s, maar waar jouw klanten zitten.

Reageer – op andermans posts, berichten, groepsberichten en meer…

Volg – potentiële klanten/company’s.

Feliciteer – mensen en bedrijven.

Weet je niets zelf te plaatsen? Deel dan passend nieuws die anderen online hebben gezet.

Stuur – tips op naar persoonlijke contacten. Een leuk bericht dat je hebt gezien is te delen door ze te mentionen, maar ook door ze als persoonlijke bericht op te sturen.

Je kunt ook premium worden. Hiermee heb je 15 inmails voor nieuwe contacten die je wilt opdoen. En je kunt iedereen die op jouw profiel kijkt mailen en vragen hoe je ze kunt helpen.

En nu…  Zelf invullen, samen invullen of uitbesteden?

Zelf invullen – top! Voeg me ook even toe op LinkedIn om het resultaat te laten bekijken.

Samen invullen of uitbesteden? Stuur me een mail via het contactformulier.

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen