05 februari 2019 

Hoe check je wat je aan Twitter hebt? Tips en tricks voor zakelijk twitteren

Hoe check je wat je aan Twitter hebt? Tips en tricks voor zakelijk twitteren

Twitter jij nog? Het was even superhip en daarna zakte het steeds verder af. Maar er zitten nog steeds heel veel mensen op Twitter. Het is leuk als je twittert – vaak of af en toe. Maar het is nog leuker om te weten wat je eraan hebt – en om wat inzicht te krijgen. Maaike Gulden geeft in haar boek Zakelijk twitteren voor gevorderden veel tips en tricks. Welke je het meest helpen met jouw promotie staat hieronder.

Zorg dat je alles invult

Zorg dat je echt alles invult. Vul die bio in, zorg voor een passende, representatieve foto en maak van de header ook iets leuks. Iets wat laat zien wie je bent of wat je doet. Het helpt bij de positieve beeldvorming.

Denk ook na over hoe je gevonden wilt worden. Zet die woorden ook neer in jouw biografie. En als je dan alles hebt, laat mensen buiten Twitter ook weten dat je daar te vinden bent!

Maak connectie met potentiële klanten of samenwerkingspartners

Ga eens naar www.twittergids.nl – hier vind je hele lijsten van Nederlandse twitteraars per onderwerp en per vakgebied. Voeg de meest interessante mensen toe.

Wie volg je en wie zou je moeten volgen?

Je kunt met www.followerwonk.com alle data zien over je volgers en de accounts die jij volgt. Netjes gesorteerd en grafisch weergegeven. En je kunt er ook mensen mee vinden die interessant zijn voor jou op basis van hun locatie en de keywords in hun profiel.

Wil jij álles weten wat Maaike Gulden in haar boek Zakelijk twitteren voor gevorderden schreef? Bestel het dan op via deze link. (Of loop even naar binnen bij een bibliotheek.)

Van zakelijk twitteraar naar schitteren in de media? Doe dan dit!

Ben jij klaar om volop te shinen met jouw bedrijf, maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Volg dan mijn online training Zo kiest de media voor jou! In slechts 90 minuten leer jij hoe je jouw business in de spotlight krijgt!

Lees meer over mijn online training Zo kiest de media voor jou!

 

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen