14 juli 2022 

‘The fear of looking stupid’ - De Jennifer Delano Podcast Afl. 013 met Danielle Navas

In deze aflevering van de podcast spreekt onderneemster en free publicity expert Jennifer Delano met Danielle Navas van Flynq BV. Danielle is gespecialiseerd in corporate brand-strategie en internal branding en projectmanagement. Als eigenaar en oprichter van Flynq BV maakt ze soms best interessante dingen mee op het gebied van branding. Soms zijn klanten bijvoorbeeld heel enthousiast over het proces van branding. Ze denken echt na over de strategie van het merk en waar ze met hun identiteit naar toe moeten. “Maar als puntje bij paaltje komt en we gaan de spullen maken en logo ontwerpen en dergelijk, dan gaan ze toch kijken naar wat de concurrenten doen. Het mag dan niet te veel afwijken van die concurrenten, terwijl dat juist hetgeen is dat het verschil maakt. Wat je hebt bedacht tijdens de sessies, wordt teruggedraaid omdat de klant niet te veel wil opvallen,” vertelt Danielle. Ze noemt dat ‘the fear of looking stupid’. Gaan ze me dan niet uitlachen of word ik dan niet nagewezen.

“We hebben wel eens een startup gehad in de bouw die bezig was met maatschappelijk verantwoord ondernemen en nul op de meter. Het verhaal was heel mooi, maar bij het bekijken van zijn LinkedIn-profiel voelde het eigenlijk al niet als mijn klant. We zijn toch met hem aan de slag gegaan.” Na een jaar stopte de betalingen en bleek de man failliet te zijn gegaan.” Dat sommige bedrijven ook de betaling pas na 30 dagen doen is voor een kleine agency ook best lastig voor de cashflow, vertelt Danielle. “Ik vind het wel lastig dat je als ondernemer afspraken maakt die dan niet worden nagekomen.”

“Als je met leveranciers werkt, dan zitten er twee kanten aan het verhaal: aan de ene kant zit je ertussen en kun je je eigen uren laten meeliften en aan de andere kant ben je wel aansprakelijk als het misgaat met de leverancier,” vertelt Danielle. “We werkten met een content creator en onze klant was niet tevreden met het werk van deze persoon. Dus hij heeft een factuur van deze derde partij niet betaald. Dat werd wel een beetje een rare constructie. Wij waren wel tevreden met onze leverancier, dus wij hebben toen de factuur betaald, maar het geld nooit meer teruggezien van de klant.” Danielle wilde de relatie met haar leverancier goed houden. Dan maak je soms dit soort opofferingen.

Wil je meer weten over werken met leveranciers en de valkuilen van het maken van offertes? Luister dan naar de Jennifer Delano podcast.




Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen