14 juli 2014 

3 redenen waarom je sales en marketing plan faalt (plus: hoe het wél lukt)

3 redenen waarom je sales en marketing plan faalt (plus: hoe het wél lukt)

Sales en marketing plan – Marketing en sales gaan niet zonder elkaar, toch worden ze vaak dramatisch slecht gecombineerd. Dit zijn de 3 redenen waarom je sales- en marketingplan faalt (en één manier waarop het wel lukt).

Uitgevoerd plan 1 – Sales zonder marketing

Sales zonder marketing is een vreselijke combinatie die je bijna overal terugziet komen. Er zijn diverse ”salesprofessionals” die je vol tips stoppen om de ”deal te sluiten”, maar vergeten te vertellen hoe je aan leads komt. Vergeten te vertellen hoe je aan mensen komt die je zo en zo graag willen inhuren.

Er is geen sales mogelijk zonder marketing. Via het ”vermarkten” van jouw bedrijf of jouw product of jezelf komen mensen op jou af.  Wanneer je sales doet zonder marketing zit je thuis te wachten of honderden mensen koud te bellen. Of is het handiger wanneer mensen jou opbellen? Zo ja- lees verder!

Uitgevoerd plan 2 – Marketing zonder sales

Een echte beginnersfout is marketing zonder sales. Lekker plan heb je dan zeg! Je netwerkt je helemaal suf, maar hebt niets om aan te bieden. Dan kun je jouw onderneming beter een dure hobby noemen.

Uitgevoerd plan 3 – Geen marketing en geen sales

Dit plan is eigenlijk net zo onsuccesvol als beide hierboven. Zonder marketing komt niemand op jou af, en zonder sales heb je ze niets aan te bieden.

Hoe het wel moet:  marketing én sales gecombineerd

Een inkoppertje, maar wel een belangrijke! Heb jij een plan waarmee jij mensen aantrekt? Waarmee jij duidelijk maakt waarom mensen bij jou moeten zijn voor een oplossing? Wat jou uniek maakt? En meet jij ook de resultaten hiervan?

Ben jij ondernemer en wil je meer zichtbaarheid? Ik help je graag

Wil jij meer zichtbaarheid als ondernemer? Ontdek wat free publicity voor jou kan betekenen en plan een gratis adviesgesprek. In 15 minuten weet jij exact hoe je jouw zichtbaarheid vergroot!

Plan een gratis 15-minutengesprek en start jouw zichtbaarheid!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen