24 oktober 2018 

De grootste pr-fout: als je net zo onderneemt als mijn dochter zwemt

De grootste pr-fout: als je net zo onderneemt als mijn dochter zwemt

Mijn dochter kan zelf zwemmen. Dat zijn haar eigen woorden. Het komt meer neer op drijven, dankzij haar zwembandjes. Ik heb er nog eens goed naar gekeken vanmiddag. Ze komt geen stap vooruit of achteruit. Als ze naar achteren wil, trappelt ze … en drijft ze naar voren. Het enige wat ze leuk vindt, is de hele tijd draaien en daarmee de focus verleggen.

Nu kunnen we even lachen over het bovenstaande. Maar zijn niet veel ondernemers precies hetzelfde? Ze ‘zwemmen’ als een tweejarige rondjes, terwijl ze klanten zoeken, hun social media of hun pr doen. Met elke week een nieuwe focus (lees: geen focus). Ik kan je uit eigen ervaring verklappen: dat werkt niet. Niet met de marketing, en ook niet met de aanpak van pr.

Voor het bedrijven van goede pr heb je meer nodig dan een paar zwembandjes. Zorg ervoor dat je kan zwemmen. Of dat je iemand hebt die dit kan. Diegene kan het je leren of die kan het werk voor je doen. En dan niet er een maandje of twee maanden aan werken en dan gaan ‘kijken’ of ‘voelen’. Nee, een jaar lang aan de bak en dan pas onderzoeken of je vooruit bent gekomen.

Wat vind jij hiervan?

Ben jij benieuwd wat goede pr kan opleveren voor jouw bedrijf? Volg dan mijn online training Zo kiest de media voor jou! Binnen 90 minuten weet jij hoe je jouw business naar het volgende level tilt!

Lees meer over mijn online training Zo kiest de media voor jou!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende freepublicityspecialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor pr. Schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken.
Reactie plaatsen