Pak eens wat letterlijke obstakels aan – de checklist voor een obstacle run

Pak eens wat letterlijke obstakels aan – de checklist voor een obstacle run

In dit artikel de checklist voor een obstacle run. Houd jij van een uitdaging? Doe dan eens een obstakelrun. Met plezier doe ik er elk jaar een paar. Altijd plezier, met regelmaat spierpijn en af toe blauwe plekken waar je ze niet verwacht. Wat mij wel opvalt, is dat ik elke keer zit te zoeken naar wat ik eigenlijk mee had moeten nemen. Daarom hieronder de belangrijkste items om een obstacle run mee aan te kunnen. Noem het een inpaklijst of checklist voor een obstacle run.

Item 1: handschoenen

Een absolute must. Doe die handschoenen aan. Het lijkt wat overdreven, maar dat is het helemaal niet. Boven aan de checklist voor een obstacle run: handschoenen. Het hoeven echt geen dure en megaprofessionele handschoenen te zijn. Ook met wat simpele handschoenen doe je jezelf een heel groot plezier. Je wilt je handen vast heel houden toch? Thank me later!

Item 2: schone kleding

Ook iets wat mee moet: een hele bak schone kleding. Alles! Ondergoed, broek, shirt, trui, jas, sokken etc. etc. Je wilt je na afloop volledig omkleden en iets warms aan. Want wat kun je toch snel afkoelen na zo’n obstacle run!

Item 3: grote plastic tas of vuilniszak

Check! Deze wil je echt mee: een grote plastic tas. En als het niet anders kan een vuilniszak. Je zult hele vieze en modderige schoenen hebben en dito kleding. Die wil je niet zomaar in je sporttas gooien. Neem een aparte plastic tas hiervoor mee. En denk eraan de schoenen en kleding meteen uit te pakken en om te spoelen en te laten drogen of te wassen als je terug bent. En dat is geen loze tip. Ik ben het een keer vergeten en daar heb ik spijt van. Wat een troep en stank geeft het!

Item 4: shampoo en douchegel

Ook al krijg je jezelf niet helemaal schoongeschrobd, doe in ieder geval een goede poging. En wat shampoo en douchegel kunnen hierbij heel goed helpen. Je ruikt in ieder geval wel wat lekkerder. En dat is ook wat waard als je een obstacle run hebt overleefd!

Item 5: make-up en make-upremover

Voor de stoere vrouwen onder ons: make-up zakt naar plekken waar je het niet wil hebben. En dat is vooral jammer als je daarna ook nog even gaat douchen. Oftewel: gebruik de make-upremover en smeer na afloop van zo’n obstacle run weer wat make-up op. Je voelt je een veel beter mens als jezelf weer toonbaar maakt. Schone kleren en make-up en je kunt de wereld weer aan.

Item 6: papieren en ID

Print de papieren op tijd uit voor de obstacle run, onderteken waar je dat moet doen. Want zonder papieren word je geen deelnemer aan de obstacle run. Denk eraan je ID-kaart, rijbewijs of paspoort mee te nemen.

Item 7: schone schoenen

Ga er maar van uit dat de schoenen waarmee jij een obstacle run doet niet meer aan kunnen na afloop. Neem dus schone schoenen mee. Of slippers, als het warm is. Het ziet er niet uit, slippers, maar na een race wordt het je vast vergeven. Houd er wel rekening mee dat de grond drassig kan zijn.

Het allerbelangrijkste item om mee te nemen bij een obstacle run: blik op oneindig. Zonder deze blik op oneindig kom je er niet door. Dus zet hem op en blijf in beweging, net zolang tot je de finish door bent. Je kunt het!

Welke obstacle run heb jij gedaan of ga jij doen? Laat even een comment achter om het ons te laten weten!

Maak van je pr géén obstacle run: ontdek hoe de media voor jou kiest!

Wil je graag free publicity voor jouw bedrijf maar weet je niet goed hoe je dat moet aanpakken? Volg dan mijn online training Zo kiest de media voor jou! Binnen 90 minuten weet jij hoe je jouw business naar het volgende level tilt!

Lees meer over mijn online training Zo kiest de media voor jou!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen