05 september 2017 

3 ondernemers delen hun geheim: patience is everything

3 ondernemers delen hun geheim: patience is everything

Wat is het geheim van succesvole ondernemers? Tijdens een meeting van MKB Amsterdam deelden Sander Lusink van Oger, Matthijs Otto van NetworkTables en Marie-José Hoefmans van Schluss hun belangrijkste lessen.

Alles duurt altijd twee keer langer dan gedacht

Tijdens een meeting van MKB Amsterdam werd er aan drie ondernemers gevraagd om wat te vertellen over hun ommezwaai als bedrijf/ondernemer. Sander Lusink van Oger, Matthijs Otto van NetworkTables en Marie-José Hoefmans van Schluss vertelden wat de lessen zijn geweest. Een van de herkenbare lessen die ik hier hoorde was ”Alles duurt altijd twee keer langer dan gedacht”. Ik roep ook al enige tijd dat sommige dingen in het (ondernemers)leven niet al te strak te plannen zijn. Het is belangrijk om het te plannen én te starten, maar veelal duren dingen langer dan gewild.

Doorgaan

‘Geduld is een schone zaak’ is niet voor niets een bekende uitspraak, die met regelmaat wordt herhaald. Want tjonge, wat is geduld hebben soms moeilijk. Ook gisteren was het te horen. De een had een leuk idee, maar dat werkte helemaal niet. Daarna kwam er een idee waarvan het niet duidelijk was hoe er een verdienmodel aan te koppelen was. En de ander had een mooi plan, maar ze had al veel verder willen zijn. De conclusie die ze allebei trokken was: ik heb geen spijt, ook al had ik verder willen zijn, ik weet dat waar ik nu ben het beste is. En de ondernemersgeest was er ook: doorgaan, achter de droom aan.

Bron: http://delanopr.nl/patience-is-everything/

Ben jij klaar om impact te maken?

Wat je droom ook is. Publiciteit in kranten, (online) magazines, op de radio en televisie, tilt jouw business gegarandeerd naar een hoger niveau.

Ben jij klaar om impact te maken? Ik help je graag! Plan een gratis 15-minutengesprek in en informeer naar de mogelijkheden.

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen