'Ik wil samen met mijn klant groeien' - De Jennifer Delano Podcast Afl. 006 met Arjan Griffioen
podcast
Jennifer Delano
podcast
05/26/2022
1 min
0

'Ik wil samen met mijn klant groeien' - De Jennifer Delano Podcast Afl. 006 met Arjan Griffioen

05/26/2022
1 min
0

‘Ik heb het geld hard nodig’ dat is het eerste waar Arjan Griffioen aan denkt bij het accepteren van klanten die vervelend zijn. “Dat is wel werken vanuit een angstgedachte,” zegt Arjan, “en daar moet je eigenlijk ver van weg blijven. Bij de eerste vijf minuten in een gesprek weet ik vaak al wel of het iets wordt of dat ik weet dat ik dit niet moet willen.” Tegenwoordig doet Arjan vaak eerst een intake van twintig minuten. Zo tast hij af of hij de klant kan helpen en of hij dat wel wil. Als dat intakegesprek goed verloopt, dan gaat de tweede afspraak vaak veel dieper in op de vraag. Klikt het niet, dan stuurt hij de klant naar een andere collega.

Een belangrijke vraag die Arjan eigenlijk altijd stelt aan nieuwe klanten is of zij al eerder met een marketingbureau hebben gewerkt en dan wil hij graag weten waarom het niet werkte. “Misschien was het bureau absoluut niet goed en dan wil ik graag laten zien, dat het wel kan. Maar soms ligt het ook gewoon aan de klant omdat de klant niet goed doorheeft wat online marketing is of geen realistische verwachtingen heeft. Dan is een klant niet blij te krijgen of niet te coachen,” zegt Griffioen.

“Als een klant niet blij is met de samenwerking met het vorige marketingbureau, dan wil ik ook graag weten wat de klant dan verwacht van de samenwerking en wat hij belangrijk vindt in die samenwerking,” zegt Arjan. Griffioen wil graag samen met de klant groeien. Een verlengstuk zijn van het bedrijf. Hij vraagt ook van de medewerkers dat zij meedenken en hem echt als een collega zien, zodat ze samen tot resultaten komen. Arjan maakt zichzelf nooit afhankelijk van het succes van de klant, want dat is echt een valkuil. Een percentage van de omzet laten betalen is ook een valkuil, zeker als je zelf geen invloed hebt op de sales. “Dat levert alleen maar frustratie op, zeker als mensen niet laten zien wat ze omzetten,” zegt de marketeer. Wil je meer weten over valkuilen bij klantrelaties? Luister dan deze aflevering van de Jennifer Delano podcast via Apple Podcasts, Spotify of YouTube.


Reacties
Categorieën