arrow_drop_up arrow_drop_down
6 oktober 2012 
in locaal

Iets Kleins Doen Voor De Buurt Barbecue

Een goede promotie is niet alleen landelijk interessant om in te zetten. In mijn buurt werd er bijvoorbeeld een zeer locale barbecue georganiseerd. De borrel ervoor had bijster slechte promotiematerialen, dus ik bood mij aan om de flyer te reviewen. Een paar weken van te voren kreeg ik hem toegemaild.

Wat er allemaal aan mankeerde: Er werd gesproken over ”kosten” en uitgelegd dat deze moesten worden betaald vanwege ”een klein buurtbudget”. Dit is totaal niet interessant om te lezen en iedereen zal het niet meer dan normaal vinden om bij te dragen. Ook het woord ”afrekenen” viel met regelmaat. Het leek meer een informatiebrief dan een enthousiaste oproep om zo snel mogelijk je aan te melden. Ik wilde niet de gehele strategie doorbreken. Maar deze brief heb ik volledig op zijn kop gezet.

Ik ben begonnen met een titel ”Afsluitende Zomer Barbecue” – hierdoor was het doel in ieder geval duidelijk. Vervolgens schetste ik het beeld van leuke gezellige mensen die een succesvolle avond hadden. Deze liet ik volgen door drie vragen waar je alleen maar ”ja” op kan antwoorden. Het aanmeldformulier was gericht op het ”nu” aanmelden.

Wat heeft het herschrijven van een bericht nu voor promotionele waarde? De barbecue werd de vorige keer in fantastisch weer door 25 mensen bezocht. Deze regenachtige barbecue trok 35 mensen. Dat is een flinke stijging. Hij was overigens ook reuze gezellig. Altijd leuk om je buren beter te leren kennen.

Wat heb jij voor kleins gedaan wat een groot effect had?

 

 

 

 

 

 

 

 

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Cookies...ja, gebruiken we!