05 december 2019 

Hoe kom je in het NRC? Een pr-expert geeft tips

Hoe kom je in het NRC? Een pr-expert geeft tips

Hoe kom je in het NRC? Als pr-expert heb ik natuurlijk mijn methodes. Zo werd ik onlangs geïnterviewd voor een artikel over afval scheiden.

Dichtgeslibde garages en stinkende bananenschillen

83 procent van de Nederlanders is bereid hun afval apart in te leveren, bleek vorig jaar uit onderzoek in opdracht van NVRD, de brancheorganisatie van gemeentelijke afvaldiensten. Dat is 13 procent meer dan in 2012. Het leidt er wel toe dat onze keukens en garages dichtslibben met stapels papier, bergen flessen en stinkende bananenschillen. NRC ging op zoek naar mensen die ook bezig zijn met hun burgerplicht. Ze vroegen mij én ik vertelde ze uitgebreid hoe het er bij mij aan toegaat.

Wc-rolletjes sparen voor een betere wereld

Ik vertelde ze over de bakken in mijn keuken, het sparen van de wc-rolletjes en mijn papierverzameling. Het is een hoop werk, maar alles voor een betere wereld, toch? Het is leuk om hiervoor gevonden te worden. Vooral omdat ik een voorliefde heb voor het helpen van bedrijven die de wereld wat mooier maken. Daar word ik zelf ook blij van. Dit was één van de redenen waarom ik bij ImpactFest2019 te vinden was als spreker. Maar ook een paar keer als wereldverbeteraar in de Viva400 stond. Het levert in ieder geval een mooie publicatie op én wellicht inspireert het meer mensen.

Lees mijn interview in het NRC: “Maar in welke bak moet dit?”

Wil jij weten hoe je de aandacht van de media trekt?

Wil jij ook in het nieuws met jouw bedrijf? En ben jij nieuwsgierig welke methodes voor directe publiciteit zorgen? Ontdek hoe de media voor jou kiest!

Ja, ik wil een bekendheid worden met mijn business!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen