11 augustus 2017 
in bloggen

Het nut van pr-waarde: 11 learnings van ClipTalk

Het nut van pr-waarde: 11 learnings van ClipTalk

Enige tijd geleden was ik bij ClipTalk. Drie spreeksters, één locatie en allemaal een passie voor pr. Inge van der Heijden van Bavaria, Marloes Houtenbos van Sanoma en Charissa Smits van Clipit, die alles vertelden over het nut van pr-waarde.

Er waren heel wat learnings te ontdekken. Hieronder de highlights:

ClipTalk Learning 1: Advertentiewaarde is niet leidend

Er zijn nog heel wat bedrijven die pr-waardes vergelijken met advertentiewaardes. Laat dit niet leidend zijn. De communicatiewaarde kan veel groter zijn. Vooral omdat hierin het sentiment, de plaatsing en wat andere zaken worden meegenomen.

ClipTalk Learning 2: Denk na over taalgebruik

De juiste aanpak voor SEO, maar ook pr is nadenken over juist taalgebruik. Zorg ervoor dat er een bewuste keuze is gemaakt voor het soort en het aantal woorden. Hierdoor kunt u stijgen. In de public-relations-effectiviteit, maar ook voor de SEO.

ClipTalk Learning 3: Ontdek de verborgen schat

Er is vaak een verborgen schat te vinden tussen de publicaties. Iemand die, of iets wat de pr-waarde flink heeft verhoogd. Spoor het op én nodig diegene of dat medium uit voor de volgende keer. Of bedenk iets anders om dit te belonen.

ClipTalk Learning 4: Bedenk wat het doel is van pr

Bedenk wat het doel is van pr. Een dooddoener, maar dit wordt soms vergeten. Wat is het doel van uw bedrijf? Branding? Deskundigheid uitstralen? Positief bereik creëren? Het laden van een nieuw product? Wat actie? Eerst kiezen en dan pas actie.

ClipTalk Learning 5: Er is altijd één iemand blij met de hoogte van de pr-waarde

Dagobert Duck. Dat is de enige man die altijd blij is met de hoogte van pr-waarde. Een echte professional kent het belang van deze waarde voor de branding, de uitstraling van deskundigheid, de start van een actie, etc.

ClipTalk Learning 6: Werk samen met stakeholders

Houd stakeholders warm, denk met ze mee, maak ze onderdeel van uw zichtbaarheid. Pr is een werkwoord. Succesvol werken gebeurt in een team.

ClipTalk Learning 7: Pas u aan het digitale tijdperk aan

Het is echt over met de focus op papieren kranten. Go digital. Accepteer de veranderingen en wees blij met elke online publicatie en elk online succes.

ClipTalk Learning 8: Doe niet alles tegelijkertijd

Wat hiermee werd bedoeld, leek mij duidelijk. Wanneer u het doet, doe het goed.

ClipTalk Learning 9: Meet pr-waarde om meerdere redenen

Het meten van pr-waardes is om meerdere redenen belangrijk. Het is mogelijk de resultaten van de inspanningen te zien. Daarnaast kun je inspelen op de publiciteit die gemeten wordt. Maak analyses die relevant zijn.

ClipTalk Learning 10: Waarom gebruiken we media anno 2015?

We hebben steeds meer plekken waar verhalen op ons pad komen. Verschillende dieptes, verschillende media, verschillende visies. Realtime en meer integrale monitoring is de manier om het verhaal van jouw merk bij te kunnen houden.

ClipTalk Learning 11: En een extra uitspraak …

Na deze tien learnings is wat nuchterheid nodig. Volgens een van de mensen die Bavaria runt: er is meer in het leven dan geld, er is ook bier!

DelanoPR meet alle campagnes door: op het gebied van pr-waarde, sociaal bereik, het aantal bronnen, wie de bronnen waren en welke de belangrijkste zijn. Vanaf het moment dat het persbericht wordt verstuurd. Op verzoek kan de monitoring ook fulltime gebeuren. Graag vertellen we er u alles over. Vragen? Opmerkingen? We komen graag met u in contact.  

Bron: http://delanopr.nl/11-learnings-het-verslag-van-cliptalk-2015/

In deze vlog vertel ik meer over de kracht van goede pr. Bent u benieuwd wat publiciteit voor u kan doen? Plan een vrijblijvend, gratis 15-minutengesprek in en informeer naar de mogelijkheden. Ik help u graag!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen