07 mei 2013 

2 manieren om een event te annuleren op Facebook

2 manieren om een event te annuleren op Facebook

Ik zie het dagelijks: mensen en organisaties die een event aanmaken op Facebook, maar dan toch annuleren. Soms heb je een event wat je opnieuw wilt aanmaken. Dat kan met een hele rij redenen zijn.  Maar niets is zo onbenullig wanneer je een event annuleert, en je daar als bezoeker een bericht (soms zelfs een persoonlijke mail) van krijgt. Mijn tip: wanneer je een event annuleert, doe het in een van onderstaande manieren.

Event annuleren op Facebook, mogelijkheid 1: Verander de titel

Liefst in iets van ‘Binnenkort kom ik met een nieuw event’. Of ‘Binnen 15 minuten nodig ik je uit voor het echte Facebook event.” Laat in ieder geval te allen tijden niet de echte titel staan.

Event annuleren op Facebook, mogelijkheid 2: Echt cancellen? Doe het in stijl

Echt cancelen in stijl, hoe doe je dat? Je verandert nog steeds de titel. En daarna mail je de gasten die op ”aangemeld” staan. Via Facebook of echt via mail.

Voorkom PR-blunders door goede strategie

Annuleren van een event dat je hebt zitten aanmaken op Facebook is natuurlijk niet chick. Voorkom het door het opzetten van een goede PR-strategie. Download mijn gratis e-book en leer hoe je PR-blunders voorkomt.

Meer informatie over mijn gratis e-book Dé 7 redenen waarom de concurrent wel in de media komt en jij niet.

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen