14 juli 2018 
in bloggen

De economie en pr 

De economie en pr

De economie en pr: twee veelgestelde vragen en mijn antwoorden.

Welke economische ontwikkelingen die invloed hebben op het pr-vakgebied in Nederland neem je waar?

Een aantal jaren geleden, precies toen ik mijn onderneming begon, kakte de economie helemaal in. Uitgaven aan diensten zoals pr deden bedrijven minder snel, omdat de resultaten vooral toen moeilijk te meten waren en het dus toch een erg abstract begrip bleek. Nu trekt de economie weer aan en dus stijgen ook de kansen op het pr-vakgebied. Dit zal de komende jaren nog door gaan zetten. Ik hoop en verwacht doordat meer organisaties nu kiezen voor free publicity, zij dit ook echt gaan waarderen. Wanneer de economie weer minder zal worden, hebben zij de waarde ingezien en weten zij dat pr betrouwbaarder en goedkoper is dan advertentie-inkoop. Hierdoor zal ook dan pr een belangrijk onderdeel blijven.

Hoe denk je dat de aantrekking van de economie invloed krijgt op het public-relationsvakgebied in Nederland de komende jaren?

Bedrijven zullen sneller besluiten een pr-bureau aan te nemen, omdat zij hier nu vaak meer budget voor hebben. Zo gebruiken meer bedrijven pr en gaan zij de waarde hiervan ook ervaren. Wanneer het weer minder gaat met de economie verwacht ik dat veel bedrijven toch gebruik zullen blijven maken van pr. Dit komt doordat zij nu hebben ingezien dat pr betrouwbaarder en goedkoper is dan advertentie-inkoop.

Ontdek de kracht van goede pr: zo kiest de media voor jou!

Ben jij klaar om keihard te shinen, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Volg dan mijn online training Zo kiest de media voor jou! Binnen 90 minuten weet jij hoe je jouw business naar het volgende level tilt!

Lees meer over mijn online training Zo kiest de media voor jou!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen