21 juli 2018 
in netwerk

Binnen 1 minuut stuurde ik een reply op een massamailing en dit is wat er gebeurde ...

Binnen 1 minuut stuurde ik een reply op een massamailing en dit is wat er gebeurde …

Ik stuurde een reply op een massamailing.

Wanneer iemand een massamail stuurt ter promotie

Laatst kreeg ik een massamail van Kevin. Hij maakte een reismagazine en had ter promotie ervan een massamail gestuurd aan elke communicatie- en pr-professional van Nederland en België. In de cc. En als aanhef ”Beste,”. Ik had nog nooit van Kevin gehoord en mailde hem en iedereen in de cc binnen 1 minuut de volgende mail terug:

Beste Kevin,
laat me je een paar pr tips geven.
1 – Mail nooit meer met ‘beste”
2 – Mail nooit meer iedereen in de cc ipv bcc
3 – Mail nooit mensen die niets doen met de reisbranche.
Ik weet niet wie je bent en ik ben ook niet je doelgroep.
Oftewel – doe de volgende keer jouw huiswerk!

Met enthousiaste groet,
Jennifer Delano

De reacties op mijn reply

Toen volgden de reacties

Iemand vertelde me dat hij ook geen idee had wie ik was. Met heel veel uitroeptekens. Ik weet ook niet wie hij is.

Tess mailde:

Burn!
Thanks hiervoor, Jennifer.
You made my day!

Een mail van Cas kwam binnen:

Tip 4: kies nooit voor ‘reply to all’.

Ook Delphine mailde:

Hahaha Jennifer Goede mail 😉
Toch hatelijk hé als zulke mensen met iedereen in cc mailen? Komt hier wel vaker voor..
Groetjes
Delphine

Toen mailde Dominique namens de hele afdeling:

Haha, dank namens ons allen!
Dominique

Vervolgens kwam de mail van Maarten binnen:

Hahahah spot on Jennifer!

Good teachings!

Elke en Werner waren juist heel boos:

Jennifer,
Wij kennen jou ook niet dus een reply met iedereen in BCC was eveneens niet nodig. Iemand publiek te kakken zetten is bovendien ook ‘not done’. Zeker als er in jouw LinkedIn profile staat dat je pestgedrag wil tegengaan. Als we dan toch tips uitdelen: practice what you preach!

Dennis mailde een afbeelding met de tekst :

You Kick Ass!

Kevin meldde me nog even:

Dank Jennifer!

@Kevin ook is dit niet echt GDPR approved, want alle mensen hebben geen toestemming gegeven voor je mail.

Saskia mailde een van de leukste reacties:

Damn he, meestal ben IK de eerste om dit antwoord te sturen 🙂
Ik heb dan maar een reply all op jouw mail gestuurd maar blijkbaar bleef die hangen omwille van ‘too many recipients’ 🙂
Nice virtually meeting you, have a great weekend!
Groetjes,
Saskia

Ook een leuke reactie van Jorien:

Beste Jennifer
Amen to that.|
Bedankt voor de reply die je stuurde in naam van velen onder de cc’ers. 🙂
met vriendelijke groeten
Jorien

Ik heb me een week lang hiermee vermaakt. Ontvang nog steeds reacties. Heb jij je ook vermaakt?

Op zoek naar promotie die wel werkt?

Bereik de juiste mensen en word dé go-to-persoon in jouw branche. Ben jij klaar om te shinen met je bedrijf en ben je benieuwd wat goede pr voor jou kan betekenen? Ik help je graag.

Plan een gratis 15-minutengesprek en informeer naar de mogelijkheden.

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen