Achterwaartse integratie: betekenis en uitleg

Achterwaartse integratie: betekenis en uitleg

Wat is achterwaartse integratie? Ontdek de betekenis/uitleg en hoe jij het kunt toepassen in jouw bedrijf!

Wat is achterwaartse integratie?

Wanneer je als groot bedrijf afhankelijk bent van de aanlevering van bepaalde grondstoffen of producten om je productie op gang te krijgen, is achterwaartse integratie een methode om daar kosten op te besparen. Ik leg het uit in deze vlog:

Vind je deze vlog leuk? Kijk dan ook eens mijn YouTubekanaal! Hier vind je exclusieve behind-the-scenes en praktische tips die je direct binnen jouw bedrijf kunt toepassen.

Wat doe je bij achterwaartse integratie?

  1. Je neemt het bedrijf dat de grondstoffen aanlevert over. Of:
  2. Je koopt de grondstoffen zelf in.

Hiermee omzeil je de tussenverkoper en de kosten die daarbij horen.

Hoe zet je achterwaartse integratie in voor je bedrijf?

Kijk eens waar jij grondstoffen of producten afneemt. Doe je dit via een tussenpersoon of direct bij de leverancier? En in geval van het laatste: bespaart het kosten als je die handel overneemt?

Maak jij al gebruik van achterwaartse integratie? Deel dan je ervaring onder deze blog. Ik ben heel benieuwd!

Boost je bedrijf met free publicity: Zo kiest de media voor jou!

Kan jouw bedrijf een pr-boost gebruiken, maar weet je niet waar je moet beginnen? Volg mijn online training Zo kiest de media voor jou. In slechts negentig minuten leer jij welke methodes voor directe publiciteit zorgen!

Ontdek:

  • hoe je de juiste media kiest, zodat jouw ideale klant je moeiteloos vindt;
  • hoe jij je bedrijf én jezelf uniek maakt en je daarmee onderscheidt van de concurrent;
  • en hoe jij voor je eerste gratis mediapublicatie zorgt!

Ben jij klaar om op te vallen met jouw bedrijf?

JA! Vertel me meer over Zo kiest de media voor jou!

In deze vlog vertel ik meer over de kracht van goede pr. Ben je benieuwd wat publiciteit voor jou kan doen? Plan een vrijblijvend, gratis 15-minutengesprek in en informeer naar de mogelijkheden. Ik help je graag!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen