Optimalisatie van websites: waarom bloggen niet automatisch goed is voor je SEO
Optimalisatie van websites: waarom bloggen niet automatisch goed is voor je SEO
Optimalisatie van websites. SEO en bloggen zijn twee verschillende dingen. En wat heeft de optimalisatie van websites hiermee te maken? Ik leg het uit.
SEO en bloggen zijn twee verschillende dingen
Laatst had ik contact met een van de ondernemers die voor een PR Plan kozen tijdens waaromkenikjeniet.nl. In het PR Plan had ik ook SEO-check georganiseerd. Een van de partnerbedrijven waarmee ik werk heb ik gevraagd of hij een blik wilde werpen op zijn website. Hij gaf zijn bevindingen door. Hierna bood hij zijn hulp aan. De ondernemer mailde terug ‘al een blog te hebben’. Dit is top, maar SEO en bloggen zijn twee verschillende dingen. En wat heeft de optimalisatie van websites hiermee te maken?
SEO = zoekmachineoptimalisatie
Optimalisatie (het op orde maken) van websites om vindbaarheid te bevorderen is SEO. SEO komt van Search Engine Optimization. Dit vertaalt zich naar zoekmachineoptimalisatie: het zo zorgen voor optimalisatie dat zoekmachines jouw zo hoog mogelijk of als hoogstgeplaatste resultaat zien.
Bloggen is een manier om je SEO te verhogen
Bloggen is een van de manieren hiervoor. Met bloggen verander je niet de instellingen van jouw websites, en ben je niet bezig met optimalisatie. Bloggen is natuurlijk top, maar lekker bloggen, maakt nog niet dat je bovenaan komt te staan. En dat is iets anders dan wat een SEO-professional doet.
Waarop kan jij hoog scoren in de zoekmachines?
De optimalisatie van je websites voor zoekmachines doet iemand door eerst te kijken waarop jij kan scoren. Welke woorden moeten terugkomen in jouw blogs en op jouw website(s) om jou hoger te krijgen in Google? Daarnaast zijn er instellingen die hij voor jou instelt zodat jij hoger komt en jouw blogs ook hoger komen. Hoe hoger ze staan, hoe meer traffic, hoe meer mensen contact opnemen, hoe meer verkoop. En jouw blogs en video’s kunnen daar enorm mee helpen.
Is het verschil tussen bloggen en SEO zo duidelijk? En waar blog jij over?
Je las een artikel van Jennifer Delano, freepublicityspecialist en pr-expert
Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!
- Ontdek dé 7 redenen waarom de concurrent wel in de media komt en jij niet.
- Volg mijn online training: Zo kiest de media voor jou!
- Gegarandeerd zichtbaar in de media met jouw persbericht? Laat mij je helpen!
- Eerst even bellen? Plan een gratis 15-minutengesprek in.